1 komentārs
Izmaiņas velobraucēju likumos radīs pamatīgas galvassāpes visiem satiksmes dalībniekiem
FOTO: LETA

Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kurā velosipēdisti drīkst braukt pa gājēju ietvēm. Bet ne uz ilgu laiku. To aizliegt paredz Satiksmes ministrijā izstrādāti jauni ceļu satiksmes noteikumi, kas spēkā varētu stāties rudenī. Latvijas Riteņbraucēju asociācija šo ieceri atbalsta, bet aizrāda – jaunajos noteikumos esot ielaists pamatīgs brāķis, kas pamatīgas galvassāpes sagādās visiem satiksmes dalībniekiem.

To paredz jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kurus drīzumā sāks apspriest valdība. Vislielākās izmaiņas skars tieši riteņbraucējus. Velosipēdistu skaits Latvijā pēdējos gados audzis tik strauji, ka  nu jau bieži vien ir grūti sadalīt ietvi ar gājējiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kaut gan traģiskākās avārijas notiek tieši starp velosipēdiem un automašīnām, ceļu satiksmes uzraugi uzskata, ka jauninājums uzlabos satiksmes drošību. Pēc apdrošinātāju datiem, 85% negadījumu ar riteņbraucējiem gadās tieši uz ietvēm.

Velosipēdistu padzīšanu no ietvēm atbalsta arī Latvijas riteņbraucēju apvienība. Tās vadītājs Viesturs Silenieks norāda – jaunie noteikumi, piemēram, novērstu problēmas ar izbraukšanu no vārtrūmēm, kad ne riteņbraucējs, ne autovadītājs viens otru nevar laikus pamanīt. Tomēr Riteņbraucēju apvienība ir satraukusies par citu jauninājumu.

Paredzēts, ka autoceļos ar 3 vai vairāk braukšanas joslām, velosipēdisti drīkstēs pārvietoties tikai pa labo joslu. Riteņbraucēji uzskaitījuši aptuveni 200 vietas Rīgā, kur nepārkāpjot noteikumus šo prasību nevarēs izpildīt.

Problēmas radīšot arī tas, ka veloceliņi nav izbūvēti vienotā tīklā, tādēļ daudzas velojoslas beidzas ar kāpnēm, margām, ietvēm vai vienkārši neko. Tas savukārt nozīmēs, ka riteņbraucējiem nekas cits neatliks kā turpināt ceļu pa ietvi.

Situāciju varētu palīdzēt risināt atļauja velosipēdistiem braukt arī pa sabiedriskā transporta joslām. Šobrīd ieplānots, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā 1. septembrī, tomēr jau tagad iesaistītās puses atzīst, ka ticamāk, tas notiks vēlāk, ap jauno gadu. Ceļu satiksmes drošības direkcija tikmēr aicina velosipēdistus jaunos noteikumus iemēģināt jau šovasar, braucot tā it kā tie jau būtu spēkā.

TOP komentāri

  • Līga Kugrēna
    +1 +1 0

    Līga Kugrēna

    Nav tiesa, ka Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kur velosipēdisti brauc pa ietvi. Arī Vācijas pilsētās veloceliņi ir ierīkoti gan ietves malā, gan ielas braucamās daļas malā. Tiesa, tās ir attiecīgi apzīmētas. Tur katrs savai kustībai atvēlēto joslu ievēro - gan gājēji, gan velosipēdisti, gan autovadītāji. Ceļa posmos, kur veloceliņa nav, tur, tiesa, velosipēdisti brauc pa ceļa braucamo daļu vai, ja ietve brīva - pa to. Autovadītāji to respektē un, vajadzības gadījumā ir spiesti samazināt ātrumu un braukt aiz velosipēdista, ja nav iespējams apdzīt pretī braucošo auto dēļ.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl