“Iestrēguši” būvdarbi uz Brasas tilta: starp RDSD un būvniekiem izcēlies pamatīgs konflikts

1 komentārs
“Iestrēguši” būvdarbi uz Brasas tilta: starp RDSD un būvniekiem izcēlies pamatīgs konflikts
ĢIRTS OZOLIŅŠ, F64

“Iestrēguši” būvdarbi uz Brasas tilta. Starp Rīgas Domes Satiksmes (RDSD) departamentu un būvniekiem izcēlies pamatīgs konflikts, kā rezultātā celtnieki draud slēgt tramvaja satiksmi pāri tiltam. Pašvaldībā sola, ka tramvaja kustībai šķēršļu nebūs un spītīgo nepaklausīgā būvnieku – Lietuvas firmas “Kauno tiltai” – vietā meklēs citus uzņēmējus.

Saskaņā ar Brasas tilta remontdarbu grafiku, pārvada konservācijas darbiem bija jābūt pabeigtiem jau līdz decembra beigām, taču tie pat nav sākti. Būvnieki – uzņēmums “Kauno Tiltai” pārmet Satiksmes departamentam, ka tas nav ieinteresēts sadarbībā un savlaicīgā būvdarbu termiņu izpildē.

Uzņēmuma vadība vērsusies pie Rīgas mēra Oļega Burova (GKR) un SIA “Rīgas satiksme”, norādot, ka uzņēmums jau divas reizes iesniedzis departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.

Firma pauž sašutumu, ka visi līdz šim veiktie  aprēķini un atzinumi par tiltu ir veikti, balstoties uz teorētiskiem pieņēmumiem, uzņēmuma ieskatā, nav iespējams gūt pilnīgu pārliecību par pārvada stabilitāti un drošību.

Uzņēmums uzskata, ka tikai nepārtraukts monitorings, kas ir konservācijas darbu sastāvdaļa, var nodrošināt reālo pārvada tehniskā stāvokļa atspoguļojumu tā ekspluatācijas laikā.

Uzņēmums pat  draud 1.janvārī slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, taču RDSD mierina, ka tramvajs arī 1.janvārī kursēs, bet būvnieks, visticamāk, mainīsies.

“Ņemot vērā, ka atsevišķām pozīcijām nav līgumā noteikti izcenojumi, mēs cenu aptaujā vēlējāmies noskaidrot un pārliecināties, ka cenas ir samērīgas un atbilstošas finansiālajām iespējām. Tirgus izpētē neguvām pārliecību, ka cenas atbilst reālajai tirgus situācijai, tāpēc izsludinājām atkārtotu aptauju, kura noslēgsies 30. decembrī. Esam būtiski palielinājuši pretendentu skaitu, nākamnedēļ aptauja noslēgsies, varēsim rīkoties, izejot no cenu aptaujas rezultātiem,” apgalvo RDSD pārstāve Ilze Dimante.

Jāpiemin, ka Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves darbu izmaksas līdz šim bija plānotas 10,87 miljoni eiro.

Vairāk par tematu – TV3 Ziņu sižetā