Iedzīvotāji sev vēlētos Audi zīmola auto, bet biežāk pērk BMW un Nissan, liecina pētījums

1 komentārs
Iedzīvotāji sev vēlētos Audi zīmola auto, bet biežāk pērk BMW un Nissan, liecina pētījums
LETA

Interesanti, ka no iedzīvotājiem, kuri vēlas iegādāties auto, piektdaļa kā savu nākamo auto visbiežāk gribētu Audi zīmola automobili, kam seko Volkswagen (15%) un Opel (12%) markas. Taču, kā liecina Swedbank līzinga apkopotie dati, lietoto auto segmentā pērn visvairāk pirkti BMW markas automobiļi, savukārt jauno auto segmentā vairākus gadus līdera pozīcijas saglabā Nissan.

Kopumā tuvākā gada laikā gandrīz trešdaļa (28%) Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties automašīnu, no kuriem lielākā daļa (23%) iecerējusi pirkt lietotu auto, liecina Swedbank veiktā aptauja.

”Swedbank dati rāda, ka pērn privātpersonu auto līzinga tirgus Latvijā audzis par 23%. Izteikts pieprasījuma pieaugums vērojams tieši jauno automašīnu segmentā, kur pieaugums sasniedza pat 30%. Lai arī redzam, ka vidēji mēnesī iedzīvotāji līzingā iegādājās ap 230 spēkratus, taču tas ir salīdzinoši neliels skaits, salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm. Tā, piemēram, Igaunijā privātpersonu līzinga darījumu skaits ir trīs reizes lielāks. Pērn jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā,” stāsta Kaspars Sausais, Swedbank līzinga eksperts.

Foto

Līdz 30 gadu vecumam visbiežāk izvēlas lietotus auto, pēc 30. dzimšanas dienas – jaunus, liecina apkopotie dati.

Iegādājoties jaunu automašīnu, iedzīvotāji visbiežāk izvēlas Nissan markas auto, aiz sevis atstājot Volkswagen un Toyota ražotās automašīnas. Jaunas automašīnas līzingā visbiežāk iegādājas precējies vīrietis vecumā no 31 līdz 45 gadiem, kurš dzīvo Rīgā un ir biroja darbinieks vai speciālists transporta vai sakaru nozarē ar ienākumiem no 1000 līdz 1500 eiro mēnesī.

Savukārt lietoto auto segmentā iedzīvotāji visbiežāk iegādājas auto ar stāžu ap 10 gadiem, priekšroku dodot jau sevi pierādījušiem auto zīmoliem – tādiem kā BMW, Volvo, un Volkswagen. Klients visbiežāk ir vīrietis vecumā no 26 līdz 31 gadam ar ienākumiem līdz 1300 eiro mēnesī.

Salīdzinājumam ar kaimiņvalstīm, Igaunijā jauno auto izvēlē dominē Škoda markas auto, savukārt Lietuvā tāpat kā Latvijā – Nissan markas auto. Turpretī lietoto auto izvēlē gan Lietuvā, gan Igaunijā iedzīvotāji priekšroku dod Volkswagen automašīnām.