4 komentāri

Tapuši grozījumi auto īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likumā, ar kuriem plānots uzdot tirgotājiem pirkt OCTA polises tiem pārdošanai nodotiem spēkratiem. Lai gan grozījumi ļaus auto pārdevējiem izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, spēkratu tirgotāji tāpēc pieļauj auto cenu kāpumu.

Apdrošinātāji un Ceļu satiksmes drošības direkcija saskatījušas problēmas tajā, kad auto nododot tirdzniecībā, iepriekšējā īpašnieka polise joprojām ir spēkā, un, ja ar šo auto notiek negadījums, tas ietekmē šā īpašnieka nākamās polises cenu, kuru nosaka, ņemot vērā bonus malus jeb piemaksu un atlaižu sistēmu, tā norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvis.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Tirdzniecības uzņēmums taisa dažādas braucienus ar klientiem un joprojām strādā vecā īpašnieka polise, kas īpaši pareizi nav. Ja īpašnieks uzskatot, ka transportlīdzeklis ir pārdots, pēc tam izrādās, ka viņam samazinās bonus malus klase, jo, izrādās, bijis negadījums ar viņa transportlīdzekli, kur jau uzskata ne par savu, situācija ļoti nepatīkama,” teic LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

Pirmdien Ministru kabineta komiteja atbalstījusi ieceri mainīt OCTA polises iegādes nosacījumus, un, ja stāsies spēkā jaunie likuma grozījumi, tad auto pārdevējs varēs izbeigt veco polisi, saņemt naudu par neiztērēto polises laiku, un jaunā polise tad būs jāiegādājas uzņēmējam, kurš apņēmies auto tirgot.

“Sistēmas sakārtošana faktiski, lai auto, kuras plačos stāv, nebraukātu bez OCTA. Un attiecīgi tirgotājam būs pienākums šo OCTA iegādāties,” saka Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Lai arī no pirmā acu uzmetiena auto tirgotāji redz iespējas šādā veida sakārtot OCTA polises iegādes sistēmu, tomēr iedziļinoties situācija vairs neliekas tik vienkārša. Tur paveras ļoti daudz dažādu neatrisinātu lietu – norāda auto plača “Pro Vento” direktors Uģis Vītols.

“Ja man ir jāpērk tagad OCTA, tad minimālais OCTA termiņš ir trīs mēneši, tātad, lai izbrauktu vienu kvartālu ar klientu izmēģināšanai, man jāpērk OCTA vismaz uz trim mēnešiem. Ja attālinātā pārrakstīšana – ja viens pilsonis pārdevis otram, savu OCTA noanulē, tad kurš tajā brīdī pirks to OCTA?” jautā Vītols.

Auto pārdot izdodas dažādi – nedēļas, mēneša vai pusgada laikā. Līdz ar to, ja tirgotājam būs jāpērk OCTA polise uz trim mēnešiem, tas varētu sadārdzināt pašu auto. “Protams, ka par to maksā beigās patērētājs, kaut kādā veidā katrs komersants šo izdevumu absolūti ietvers kaut kādā mašīnas cenā un kaut kādā brīdī viņš arī to no pircēja paņems, ar to jārēķinās,” saka Vītols.

Tirgotājs aicina apsvērt iespēju šajos gadījumos OCTA polises iegādes vietā izlīdzēties ar tā saucamajiem sarkanajiem tirdzniecības numuriem, kurus šobrīd gan var lietot tikai Latvijā nereģistrētiem auto.

TOP komentāri

  • signe
    +4 +4 0

    signe

    Apdrošinātāji par maz pelna! Un kāda te runa iet par bonusa klasi!??? Ja OCTA ir dubultojusies man bija jāmaksā 79.00 EUR, tagad pēc jaunā 173.00 EUR tajai bonusa klasei vispār vairāk nav nekādas nozīmes.
  • Andronkols
    +1 +1 0

    Andronkols

    Uz mana vārda pāris gadu nav reģistrētu transporta līdzekļu. Braucu bez avārijām, bez soda punktiem (esmu profesionālis ar 40 gadu stāžu, neesmu vecs pampars pie stūres...). A bunusu un malu klase ar katru gadu samazinās... KĀ TO VAR IZSKAIDROT??? Kōē?
  • Ekhh Verž

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl