Fotoradarus, iespējams, liks ceļu līkumos; CSDD slēpj lietošanas instrukciju

1 komentārs
Fotoradarus, iespējams, liks ceļu līkumos; CSDD slēpj lietošanas instrukciju
Foto: LETA

Jaunos Doplera tipa fotoradarus, kas drīzumā parādīsies uz Latvijas ceļiem, iespējams, novietos arī ceļu līkumos, turklāt Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) neatklāj plašākai sabiedrībai šo fotoradaru lietošanas instrukciju, kurā varētu būt norādīti ierobežojumi, kur drīkst un kur nedrīkst novietot šīs ātruma mērīšanas ierīces.

Portāls Skaties.lv jau ziņoja, ka fotoradari jau ir pasūtīti, un drīz tie tiks uzstādīti uz Latvijas ceļiem. CSDD rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarējis uzņēmums Reck.

Jurists Edgars Džeriņš esot iedziļinājies fotoradaru specifikā un pauž viedokli, ka izvēlētie Doplera tipa fotoradari varot sniegt kļūdainus mērījumus. “Doplera tipa radaru lielākā problēma ir tā, ka ierīce uztver tikai lielāku objektu. Piemēram, ja motociklam blakus automašīna, tad motociklu radars neuztvers. Tāpat, ja vieglajam auto blakus ir busiņš, vieglo mašīnu “neņems”,” ir pārliecināts jurists. Tādēļ viņu māc aizdomas, ka galu galā varot tikt sodīts godīgs autovadītājs, nevis patiesais ātrumpārkāpējs.

Fotoradaru piegādātāja – uzņēmuma Reck – pārstāvji un CSDD šādu apgalvojumu kategoriski noliedz, uzsverot, ka mērījumi būšot precīzi. “Radars kontrolē noteiktu teritoriju uz ceļa, atsevišķu braukšanas joslu, un ir pilnīgi vienalga, kāds braucamais pārvietojas pa šo joslu,” akcentē Viesturs Kaģis, uzņēmuma Reck valdes priekšsēdētājs.

“Nereti radaru instrukcijās ir rakstīts, ka tos nedrīkst lietot pie luminiscējošām reklāmām, augstsprieguma līnijām, kā arī citi ierobežojumi. Visdrīzāk, ka lietošanas instrukcijā būs sacīts, ka šie radari jālieto taisnos ceļa posmos,” ir pārliecināts E. Džeriņš, norādot, ka CSDD atteikusies sniegt viņam informāciju par iegādāto fotoradatu lietošanas noteikumiem. Tas tikai esot pastiprinājis viņa bažas, ka uz fotoradaru mērījumiem paļauties nevarēs.

Tikmēr fotoradaru piegādes kompānijas vadītājs norāda, ka radaru lietošanas instrukcija ir konfidenciāls dokuments, kas paredzēts tikai radaru lietotāju, proti, uzņēmuma vajadzībām. Viņš arī uzsver, ka fotoradarus var izmantot kā taisnos ceļa posmos, tā līkumos.

Tiesa gan, pasaulē jau bijušas vairākas tiesvedības, kurās autobraucēji apstrīd fotoradaru mērījumus, taču viesos gadījumos tiesā uzvaru guvuši fotoradaru ražotāji.

Vairāk par šo tematu skaties video!

1 komentārs