FOTO: autovadītāju iecienītā “VW Passat” evolūcijas līkloči

Pievienot komentāru
FOTO: autovadītāju iecienītā “VW Passat” evolūcijas līkloči
PUBLICITĀTES FOTO

1973. gadā no “Volkswagen” ražošanas līnijas noripoja pirmais “Passat” modelis, kas līdz pat mūsdienām uzskatāms par ģimenes tipa automašīnu.

Kopš pirmā modeļa “Passat” paguvis piedzīvot jau deviņas paaudzes. Latvijas autoparkā ir reģistrēti nedaudz virs 28 000 “Passat” modeļu vecumā no 11-29 gadiem. Arī jaunāki “Passat” izlaidumi ir gana pieprasīti, ierindojoties kādā no TOP5 vietām, tā liecina Auto asociācijas dati.

Pirmais “Passat” būvēts uz tā laika jaunā “Audi 80” bāzes, taču tika laists apgrozībā gadu ātrāk un kļuva par ļoti pieprasītu automobili visā pasaulē.Drīz vien parādījās arī “Passat Variant” versija ar piecām durvīm. “Passat” otrā paaudze sākās 1981. gadā – automašīna kļuva lielāka un ātrāka.

Pēc septiņiem gadiem dienasgaismu ieraudzīja “Passat B3” modeļi, iegūstot apaļākas virsbūves formas. 1993. gadā “Passat” iepriekšējās paaudzes modeļi piedzīvoja lielas dizaina pārmaiņas, galvenokārt, motortelpā. Savukārt vieni no pieprasītākajiem ir piektās paaudzes “Passat” modeļi (1997-2005), kas konstruēti uz “Audi A4” bāzes.

“Passat B6” ieguva atsvaidzinātāku virsbūves dizainu un interjeru, kā arī 2008. gadā tika izlaista CC versija. Nākamais “Passat” izlaidums no 2010. – 2015. gadam teorētiski netiek uzskatīta par jaunu paaudzi, bet gan par uzlabotiem B6 modeļiem.

Pirmspēdējās paaudzes modeļi ir no B8 saimes. 2015. gadā pirmo reizi tika uzbūvēta “Passat” hibrīda versija “GTE”. Ar benzīnu darbināmie dzinēji pakāpeniski tika sasaistīti ar “BlueMotion” tehnoloģiju. Tikmēr daudzas dīzeļdzinēju modifikācijas nu saistās ar skaļo “dīzeļgeitas” skandālu un mahinācijām ar izplūdes gāzu kvalitātes rādītājiem.

Šobrīd jau rit aktīvs darbs ne tikai pie B9, bet arī 2021. gadā gaidāmās B10 paaudzes.