Eksperti vērtē – kāpēc Rīgā rodas sastrēgumi? Kampaņa “Diena bez auto” negūst popularitāti

3 komentāri

Piektdien – Eiropas mobilitātes nedēļas noslēgumā – visā Eiropā tiek rīkota ”Diena bez auto”. Arī Latvijā aicina autovadītājus izvēlēties automašīnai alternatīvus pārvietošanās līdzekļus, bet, vai iedzīvotāji ir gatavi pārsēsties, piemēram, uz velosipēdu, ja drēgno dienu gadā skaits Latvijā ir krietni garāks nekā Itālijā vai Francijā?

Ar tauriņu un uzvalku Riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks brauc ikdienā ar savu kravas velosipēdu. Ar riteni galvaspilsētā viņš pārvietojas cauru gadu. Kopumā viņa ”darba” stāžs jau ir vairāk nekā 20 gadu. Sastrēgumi Rīgā viņu nemaz nekaitina – tā ir pat vienkāršāk braukt ar riteni.

Silenieks atzīst, ka kampaņas laikā ”Diena bez auto” mašīnu galvaspilsētā parasti ir pat vairāk nekā citās dienās, jo netiek skaidrota šīs kampaņas būtība, kā praktiski sākt braukt blīvā satiksmē ar velosipēdu. Turklāt Rīgā nav kvalitatīvas infrastruktūras pārvietoties ar riteni. Tam piekrīt auto eksperts Oskars Irbītis, kas šovasar mēģinājis pārsēsties no auto uz velosipēdu, taču tas nebija izdevies droši aizbraukt no Centra līdz Salaspilij, kur viņš dzīvo.

Atsaukties aicinājumam nebraukt vienu dienu ar savu auto Latvijas iedzīvotāji nav gatavi, pārliecināts auto eksperts Pauls Timrots.

Arī Rīga nav gatava, lai vairāki tūkstoši autovadītāju pārkvalificētos par velosipēdistiem, tāpēc mazākais ļaunums ir stāvēt sastrēgumos. Tie rīdziniekus izmisumā nedzen.

Pēc Timrota domām Latvijā šādu dienu bez auto jāorganizē vasarā, nevis rudenī, kad pie mums septembra beigās vairs nav silts. Tad arī vērts veidot izskaidrojošo kampaņu ar ko tad var aizstāt braukšanu ar mašīnu – cik maksā biļete sabiedriskajā transportā un kur to iegādāties, kā arī nopietni skaidrot kā droši braukt ar riteni. Visi citi argumenti atstāt savu auto mājās netiks sadzirdēti.

3 komentāri