Eiroparlaments pieņēmis noteikumus jaunu automašīnu drošības uzlabošanai

Pievienot komentāru

Nākamo desmit gadu laikā būtiski mainīsies smago automašīnu un autobusu dizains. Drošības nolūkos šoferu vietām būs jāatrodas zemāk.

Eiroparlamentā pieņemtā Eiropas Savienības (ES) direktīva paredz vairākus drošības uzlabojumus arī vieglajos pasažieru transportlīdzekļos. Tajos ražotājiem būs jāuzstāda arī tā saucamās “melnās kastes”.

Attiecībā uz jaunu automobiļu drošību ES ir lieli plāni. Izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, plānots ievērojami samazināt bojā gājušo un ievainoto skaitu ceļu satiksmes negadījumos.

“Katru gadu Es auto avārijās iet bojā 25 000 cilvēku un ļoti, ļoti daudzi gūst nopietnus ievainojumus. Šiem cipariem ir jāsamazinās. Mūsu ambīcija ir nulle, proti, lai uz ceļiem nav bojāgājušo. Kad drošības jostas un drošības spilveni tika ieviesti mašīnu standarta aprīkojumā, mirušo un ievainoti skaits būtiski saruka, bet kopš tā laika uzlabojumi statistikā nav bijuši. Pēc jauno noteikumu stāšanās spēkā, situācijai ir jāuzlabojas,” uzsver Eiropas Parlamenta deputāte no Polijas Roža Tuna.

No 2022. gada vidus jaunajās automašīnās būs obligāti jābūt avārijas bremzēšanas sistēmai, braukšanas joslas saglabāšanas sistēmai, kā arī brīdināšanai par ātruma pārsniegšanu. Proti, automašīna nolasīs informāciju no ceļa zīmēm un brīdinās vadītāju, ka tam jāatlaiž gāzes pedālis.

“Mašīnās šādas ierīces jau ir, tomēr tiek piedāvātas cilvēkiem, kas to var atļauties, kā papildus aprīkojums. Turpmāk tām būs jābūt standarta komplektācijā. Tādējādi, pēc tam, kad šo iekārtu ražošana kļūs masveida, to pašizmaksa samazināsies un automašīnu cena nepalielināsies,” turpina Eiroparlamenta deputāte.

Pamatīgas izmaiņas jaunie noteikumi ieviesīs kravas mašīnu un autobusu dizainā, lai vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos satiksmes dalībniekus – velosipēdistus un kājāmgājējus, šofera sēdvietām turpmāk būs jāatrodas zemāk.

Tādējādi kravas automašīnu dzinēji turpmāk, visticamāk, atradīsies aiz vadītāja. Plānots, ka palielināsies arī šo transportlīdzekļu logi – gan priekšā, gan sānos – un būs jāierīko arī sistēmas aklo zonu novēršanai vadītāja un blakussēdētāja pusē.

“Tas ir normāls process, ja mēs mēģināsim uzturēt veco pieeju mūsu auto industrijai un neprasīt tai jaunas drošības sistēmas un signalizāciju sistēmas, un lietas, ko tehnoloģija prasa, tad mēs paliksim globāli iepakaļ šīm te industrijām no citām valstīm. Mēs jau tagad esam vairākās jomās, teiksim, attīstot dīzeļdzinējus, dažu valstu auto industrijas dēļ mēs esam iepakaļ,” uzskata EP deputāts Roberts Zīle.

Satiksmes drošības palielināšanai auto ražotājiem nepilnu desmit gadu laikā jāievieš aptuveni 30 uzlabojumi, no kuriem lauvas tiesa ir digitāli. Izmaiņu izstrādātāji akcentē, ka visas gudrās sistēmas būs atslēdzamas, bet tās automātiski ieslēgsies, mašīnu iedarbinot.