1 komentārs

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) eksperimenta rezultātā tapuši astoņi ieteikumi gudrai auto un velo braukšanai.

Kā informē CSDD Sabiedrisko attiecību daļa, ar īpašu konstrukciju, kas iezīmē velobraucējam satiksmē nepieciešamo intervālu, Rīgas ielās devās četri CSDD velo eksperimenta dalībnieki. Viņu uzdevums bija skaidrot auto un velo vadītājiem drošas telpas ap sevi nepieciešamību, taču eksperimenta laikā radās arī citi ieteikumi cieņpilnai un draudzīgai satiksmei.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti
Juris Teteris
CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks

Kā novērots, tieši neapdomīga manevra veikšana, kas bez tam saistīta ar nepietiekama intervāla un distances ievērošanu, bieži noved pie ceļu satiksmes negadījumiem. Joprojām tas atspoguļojas arī ikdienas satiksmē: “Izvērtējot eksperimenta gaitu, mēs vēlamies uzsvērt un atgādināt par abu pušu atbildību, bet, jo īpaši – autovadītāju pienākumu droša intervāla ievērošanā attiecībā pret mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.

Video: CSDD eksperiments!

Pēc eksperimenta gūti secinājumi, kas ikdienā noderēs kā autovadītājiem, tā velosipēdistiem.

Atstāj drošu telpu citiem

Autovadītāju atbildība ir ievērot viena metra intervālu un distanci, kas ir rekomendējošais minimālais attālums, lai neapdraudētu velobraucēja drošo telpu, gan apsteidzot, gan veicot pagriezienu. Braucot ārpus apdzīvotām vietām, drošam attālumam jābūt vēl lielākam. Ja nav iespējas apbraukt riteņbraucēju ar drošu intervālu, šoferim jāpiebremzē un jāpagaida, līdz tāda situācija radīsies.

Nemitīgi skenē ceļu un esi kontaktā ar pārējiem satiksmes dalībniekiem

Tā norāda velosportists Toms Alsbergs, kurš sacensību sportā ir radis būt plecu pie pleca ar saviem cīņu biedriem, tādēļ spēj ātri reaģēt un pieņemt sapratīgus, bieži vien arī uzvaru nesošus lēmumus. Skatiens dod pareizo impulsu.

Neliec sprunguļus cita spieķos

Riteņbraucējiem paredzēto velo joslu šoferiem nevajadzētu izmantot ilgstošai stāvēšanai vai gaidīšanai. Tāpat jāpārliecinās pirms straujas durvju atvēršanas, vai netuvojas kāds velobraucējs.

Iekāp velobraucēja kurpēs

Tā iesaka TV un Radio personība Baiba Sipeniece-Gavare, kas velobraucējus uzskata par drosmīgiem satiksmes dalībniekiem un cīnītājiem par savām tiesībām.  “Ikdienā pārvietojoties ar auto, es secinu, ka daudziem joprojām nav izpratnes par velobraucēju kā pilntiesīgu ceļabiedru. Tikai mainoties lomām mēs spēsim izprast kā darbojas elementāra ceļa etiķete,” norāda Sipeniece-Gavare.

Skaņas signāls –nevis “zīmēšanās”, bet gan elementāra nepieciešamība

“Nodrošinies ar zvaniņu vai kādu citu skaņas signālu un laicīgi ziņo, kur tu atrodies,” – rekomendē sporta entuziasts Andris Epners.

Gudri plāno maršrutu

“Tāpat kā braucot ar auto mēs izvēlamies sev ērtākās un izdevīgākās ielas, arī velobraucējiem ir jāplāno savs maršruts. Turklāt, labāk ir izvēlēties veloceliņus, nevis “laipot” pa šaurām un automobiļu pieblīvētām Rīgas centra ielām,” – aicina autosportiste Beate Klipa.

Sacensības “no luksofora līdz luksoforam” ir bērnišķīgas!

“Iela nav īstā vieta, kur nevajadzīgi apdzīt un izrādīt attieksmi,” – atgādina Toms Alsbergs.

Ietvi atstāj gājējiem!

“Viņiem paredzēto ietvi izmantot tikai gadījumos, kad satiksmes intensitāte, ceļa vai laika apstākļi ir Tev bīstami,” – iesaka Baiba Sipeniece-Gavare.

Visu iesaistīto eksperimenta dalībnieku velosipēdi tika aprīkoti gan ar īpaši spilgtu un uzskatāmu drošās telpas norādes zīmi, gan arī “GoPro” kamerām, kas fiksēja brauciena norisi un eksperimenta laikā piedzīvotās emocijas un ceļa biedru reakcijas.

TOP komentāri

  • Valters Salcēvičs
    0 0 0

    Valters Salcēvičs

    Fui nesmuki suda cssd nelauj arzemes pirkt mašina registret

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl