Daudzie ūdens ceļi Rīgā tiek maz izmantoti; studenti veido laivu koplietošanas platformu

0 Komentāru

Daudzi zinām auto koplietošanas un skrejriteņu koplietošanas sistēmas. Taču Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studenti veido pirmo laivu koplietošanas sistēmu Rīgā. Projekta autori norāda, ka daudzie ūdens ceļi Rīgā ļoti maz tiek izmantoti. Tāpēc ir jāattīsta iespēja izīrēt laivu, kas nav jāved atpakaļ uz sākumpunktu, bet to varēs atstāt sava maršruta noslēgumā.

Izmantojot šādu motorizētu plostu, notiek izīrējamo laivu pārvietošana uz nepieciešamajiem īres punktiem.

“Tas darbosies kā vēl viens koplietošanas transporta veids, bet pa ūdeni,” skaidro RTU Arhitektūras fakultātes students Mārtiņš Sarvuds.

Krastos būs mājiņas, ārpusē pieejamas sešas laivas, bet iekšā namiņā ir aprīkojums. “Tas šobrīd ir izstrādes stadijā. Plānota aplikācija, kurā rezervē laivu un būs kods, ar kuru varēs atvērt mājiņu, lai dabūtu vesti, un, paņemot laivu, varēs peldēt uz nākamo mājiņu,” norāda RTU students.

Iecerēts, ka ar laivu namiņiem sākotnēji tiks nodrošināta Ķīpsala un Vecrīgas apkārtne. Cilvēki varēs izīrēt laivu un doties tādā kā astotnieka maršrutā, bet noslēgumā laivu varēs atstāt jebkurā no piestātnēm.

RTU Arhitektūras fakultātes docents Egons Bērziņš, stūrējot nelielu kuģīti, izrāda ūdens ceļu apkārt Ķīpsalai. Daugavas pusi zina teju visi, bet Ķīpsala no Zundas kanāla puses atklāj daudz ko jaunu. Viņš norāda, ka kanāla abās pusēs ir lielas augstskolas. Tāpēc vien šis kanāls ir jāiedzīvina ūdens transportam.

Rīgas Tehniskās universitātes pusē jau ir izveidota pirmā piestātne, kur būs viens no laivu izīrēšanas punktiem: “To mēs studentu pašpārvaldē saskrūvējām kopā pašu spēkiem. Sākām plkst. 20.00 vakarā un pabeidzām plkst. 4.00 no rīta.”

Laivu koplietošanas projekts tiek izmantots arī kā daļa studiju procesa. Jaunie arhitekti apgūst praktiskas iemaņas, īstenojot ieceri realitātē.

“Mēs mēģinām pāriet uz šobrīd populāru tēmu Eiropas arhitektūras skolās. Tas ir mērogs 1:1, taisām reāla mēroga, ar reāliem materiāliem un instrumentiem,” saka RTU Arhitektūras fakultātes docents.

Peldošo piestātņu, ekipējuma un laivu namiņus studenti turpinās būvēt visu mācību gadu. Paredzams, ka pavasarī varēs atklāt ceļu apkārt Ķīpsalai un, iespējams, arī Vecrīgai. Attīstot projektu, ir iecerēts, ka laivošanas namiņi būs pieejami krietni plašāk – līdz pat Daugavgrīvai un otrā virzienā līdz Doles salai.

0 Komentāru

Aktuālie Zebras un Auto ziņu video

"Rīgas satiksme" ievieš ar telefonu skenējamas QR kodu biļetes

"Zebra" pēta jauno veloceliņu radīto haosu Duntes ielā

"Zebra": Bruņinieku ielā jauns risinājums velobraucējiem - ar ko jārēķinās satiksmes dalībniekiem?

"Zebra": Kaut kā ir jātiek galā ar kreisajiem pagriezieniem!

"Zebra" testē: kā ir braukt ar elektrisko velosipēdu, un kādām vajadzībām tas piemērots?

Leģendām apvītais "RAF" autovilciens - no Maskavas olimpiādes līdz restaurācijai un Rīgas Motormuzejam

Daudzie ūdens ceļi Rīgā tiek maz izmantoti; studenti veido laivu koplietošanas platformu

Latvijas pašvaldību tilti - bumba ar laika degli

"Zebras" padomi drošākai braukšanai ar auto rudenī

Vai drīkst apdzīt krustojumā? "Zebra" pēta dažādus scenārijus

“Ceļš nav spēle. Kļūdas nepiedod!” Uzsākta jauna kampaņa saistībā ar neapdomīgu braukšanu

"Zebra" stāsta par Rīgas Motormuzeja krājumā nonākušo pasaulē vecāko "RAF" mikroautobusu