23 komentāri
CSDD: Jaunie noteikumi autovadītāja apliecības iegūšanā ir labas ziņas visiem iedzīvotājiem!
LETA

“Uzskatām, ka izstrādātās izmaiņas autovadītāju sagatavošanas jomā ir pozitīva ziņa gan autovadītājiem, gan visai sabiedrībai. Tās veiktas ar mērķi uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un mēs visi uz ceļa varēsim justies drošāk,” komentējot jaunos noteikumus autovadītāja apliecības iegūšanas procesā norāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

Dzīve mainās visās jomās un ir pienācis laiks veikt korekcijas arī autovadītāju sagatavošanas procesā atbilstoši Eiropā esošajām tendencēm un situācijai Latvijā. Grozījumu nepieciešamību apliecina arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji ES valstīs – norāda CSDD pārstāvji.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kādas galvenās izmaiņas ir paredzētas – skaidro CSDD!

1) Jaunu tēmu ieviešana apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.) un minimālo braukšanas stundu skaita palielināšana. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.

2) Jaunā sistēma būs draudzīgāka arī skolu kursantiem – teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti apmācības moduļos. Tas nozīmē, ja personai nav bijusi iespēja apmeklēt mācības, tad būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt citā laikā.

3) Visām autoskolām apmācības procesā būs jāizmanto mācību laukums. Ziņas par to, ka visām autoskolām būs jāuztur savi apmācības laukumi ir neprecīzas. Autoskolas laukumus var izmantot uz īres pamata un vairākas skolas varēs kooperēties, izmantojot vienu laukumu. Šīs izmaiņas stāsies spēkā no 2018. gada.

4) Sistēma būs caurspīdīgāka un samazināsies “ēnu ekonomika”. Plānots noteikt, ka apmaksa par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem tiek maksāta autoskolai. Tas ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi. Rezultātā palielināsies ieņēmumi valsts budžetā. Pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi un par to maksa nav paredzēta.

Jau ziņojām, ka 13.jūnijā Ministru kabineta komitejā tālākai virzībai tika apstiprināti grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību. 

Pēc CSDD rīcībā esošās informācijas teorētiskā apmācība autoskolā maksā ap 100-120 eiro, savukārt braukšanas stunda ap 10 eiro. Līdz ar to vidējā summa 600-800 eiro, kas minēta medijos, ir pārspīlēta. Tādas izmaksas varētu būt tikai atsevišķos izņēmuma gadījumos, ja apmācāmajam neveicas ar braukšanas apgūšanu un tam nepieciešamas daudzas apmācības nodarbības.

Procesa sadārdzināšanās nākotnē, ja tāda notiks, varētu būt saistīta vienīgi ar autoskolu pasniedzēju un instruktoru oficiālās darba samaksas pieaugumu, kā arī ar “ēnu ekonomikas” daļas samazināšanos šajā nozarē, jo tiks godīgi samaksāti ar sniegtajiem pakalpojumiem saistītie nodokļi. Pakalpojumu izmaksu palielinājumam godīgās autoskolās nav pamata. Skolās, kuras atradās “pelēkajā zonā”, izmaksas varētu celties.

Jāpiemin, ka maksa par CSDD sniegtajiem pakalpojumiem – eksāmeniem un vadītāju apliecību izsniegšanu, nemainās.

TOP komentāri

  • Aha
    +3 +3 0

    Aha

    Tieši jaunie tos noteikumus zin, jo tikko ir beiguši skolu. Bet pēc pāris gadiem tie aizmirstās. Nezinu kā jūsu pilsētā, bet Liepājas ielās sportisti parādās dienakts tumšajā laikā. Pa dienu brauc daudz flegmas un iedomīgie, kuri traucē normālajiem vadītājiem
  • JautāJUMS
    +3 +3 0

    JautāJUMS

    Tas no kuras joslas nogriežas ir tīri individuāls gadījums un tādus vajadzētu nosūtīt atpakaļ uz autoskolu. Bet kas atiecās uz vecuma celšanu tiesību iegūšanai tad īsti jēgu tur neredzu. Tie kam nav prāts tiem arī tas neradīsies.
  • Aija Koroļova
    +2 +2 0

    Aija Koroļova

    Kaut ko stulbaku nevareji izdomat, kada sakara tad pensionariem butu japarliek tiesibas, bet tiem jaunajiem nenormaliem dzinejiem un dzivibas laupitajiem neko, lai tik gonko un izraisa avarijas. Es neko vel neteiktu kad kaut kads noteikts vecums butu lidz cik atlautu vadit, bet nezinu esmu ieverojusi ka tiesi daudzi vecaki cilveki loti uzmanigi brauc. Tas tacu stulbi 60gadigiem cilvekiem anules tiesibas vai liks tas parlikt, tas tacu nav nekads norakstitais vecums.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl