Cik efektīvas ir satiksmes drošības kampaņas? Par spīti tām, uz ceļiem cietušo skaits pērn ir audzis 

6 komentāri

Par ceļu satiksmes drošību atbildīgās iestādes arī šogad apņēmušās rīkot reklāmas kampaņas, lai mudinātu Latvijas iedzīvotājus drošāk pārvietoties ar auto. Taču šīs reklāmas arī raisījušas jautājumus par to efektivitāti. Par spīti kampaņām, ceļu satiksmē cietušo skaits pērn ir audzis. 

“Zombiji pie stūres” ir viena no ceļu satiksmes drošības veicināšanas kampaņām, kas radījusi visai pretrunīgu reakciju. No vienas puses, kampaņām ir jābūt spilgtām, radošām, varbūt pat šokējošām, lai tās pamana. No otras puses, cik smalka ir robeža starp kiču un bezgaumību? Sevišķi asi komentāri soctīklos ir par Valsts policijas kampaņu, kuras sauklis ir: “Strauja sirds, bet kājas lēnas”.

“Kad tavas valsts policija pasmejas par vājākajiem… Nākamreiz varbūt pasmiesies par maziem bērniem! Atpakaļ Padomju Savienībā! Pensionāriem, invalīdiem un citiem nevarīgajiem sēdēt mājās! Nav ko vazāties, kad “bumeri” brauc ar 80 pa pilsētu!” savu viedokli pauž kāds “Twitter” lietotājs.

CSDD mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka kampaņa ”Pret mobilo iekārtu lietošanu pie auto stūres” izmaksājusi 71 329 eiro. Kampaņa: ”Nogurums pie auto stūres” – 72 479 eiro. ”Informatīvā kampaņa ”Drošs auto”” – 23 595 eiro. ”Satiksmes drošības kampaņa ”Pret braukšanu reibumā” – 49 610 eiro. Kampaņas kampaņas galā. Un tas tikai pērnajā gadā vien.

Sociālo kampaņu jēga un atdeve bija viens no tematiem Satiksmes drošības padomē. Vēl jo vairāk, ņemot vērā statistiku. Pērn Latvijā palielinājies avārijās cietušo skaits.

“Kā jūs vērtēsiet šo līdzekļu atdevi? Kopsakarībā ar to, ka policija norāda – ceļu satiksmes drošība neuzlabojas!” savas domas pauda iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV).

“Galvenais palielinājums bojāgājušo ziņā ir autovadītāji un pasažieri. 2019. gada kampaņas vērstas uz droša ātruma ievērošanu, un drošības siksnu lietošana, sevišķi aizmugurējos sēdekļos,” skaidroja CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

Autobraucēju portāla vadītājs pauž viedokli, ka sabiedrībai, nodokļu maksātājiem aizvien nav līdz galam skaidrs, cik tad jēdzīgas ir plašās un labi apmaksātās sociālās kampaņas.

“Nav tik svarīgi, cik tērēts uz kampaņu, bet prioritātes, un būtu forši, ja katrai ailei pretī būtu izdevumi: sasniedzām miljonu ar tik, 30 000 ar, iespējams, tikpat. Tas parāda to atšķirību, efektivitāti! Būtu labi  to norādīt pie kampaņu iznākuma. Viens miljons – ļoti labs rādītājs!” norāda portāla “iAuto.lv” redaktors Māris Ozoliņš.

Jāpiemin, ka kampaņas iecienītas arī citas valsts iestādēs. Par to ironizē pat paši reklāmisti. Tā piemēram, soctīklā “Twitter” reklāmas nozarē strādājošais Edijs Majors sarkastiski iesaka Valsts ieņēmumu dienestam sarīkot kampaņu, lai nomierinātu iedzīvotājus, kas saniknoti par gada ienākumu deklarāciju nebūšanām.

6 komentāri