Ceļu uzturētāji izmanto “Waze” ātrākai satiksmes problēmu risināšanai

Pievienot komentāru

Autovadītāju vidū populārā mobilā lietotne “Waze” tagad palīdz arī ceļu uzturētājiem. Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieks to īpaši pielāgojis, lai ceļinieki varētu ātrāk novērst pēkšņas problēmas satiksmē, – ja kāds ziņo par bedri, apledojumu vai negaidītu šķērsli, to uzzina arī ceļinieki.

RTU zinātnieka Jāņa Kampara izstrādātā sistēma nodrošina iespēju ziņojumiem sekot operatīvajā režīmā, ļaujot pārskatāmi fiksēt precīzas vietas, kurās ziņots par apgrūtinājumiem.

Īpaši svarīgi zināt lokācijas vietu gadījumos, kad ceļa segums ir apledojis. Kaut gan daļu autoceļu posmus monitorē ceļu meteostacijas, taču tur, kur kameru nav, ļoti noderīgi būs “Waze” lietotāju ziņojumi.

Pēdējo divu mēnešu laikā kopš šī sistēma sāka darboties, ziemas laikapstākļi nav bijuši bieži novēroti, tāpēc pagaidām visbiežāk autovadītāji ziņo par nobrauktiem dzīvniekiem un bedrēm uz ceļiem. Pirms tam “Latvijas ceļu uzturētājs” pieņēma tikai iedzīvotāju zvanus, taču tas izkristalizēja būtisku problēmu.

“Bieži ceļu lietotāji nespēj raksturot, kur viņi atrodas, un šī ir liela priekšrocība “Waze” gadījumā. Nevajag domāt, kā sameklēt atrašanās vietas koordinātas, bet atzīmēt “Wazē”, un mēs redzēsim diezgan precīzi to vietu,” norāda VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” Tehnoloģisko procesu attīstības daļas vadītājs Raitis Šteinbergs.

Mēnesī “Latvijas ceļu uzturētājs” saņēmis vidēji 100 zvanu, taču kopš sācis darboties “Waze” projekts, ziņojumu kopējais skaits ir dubultojies: tiem pievienojās vēl 100 ziņojumi lietotnē.

“Šī funkcija ziņot par bīstamībām ir ļoti populāra. Pamatā tas ir nepieciešams, lai brīdinātu citus ceļu lietotājus. Tagad saņemam šo informāciju un reāli varam reaģēt uz to,” norāda Šteinbergs.

Tikmēr RTU zinātnieks ar “Waze” ziņojumu datu analīzes sistēmu iepazīstinājis arī Latvijas Pašvaldību savienību, un vairākas pašvaldības par to izrādījušas interesi.

Ar sistēmas palīdzību pašvaldības varētu sekot gan ceļu stāvoklim, gan arī, piemēram, nobraukto dzīvnieku koncentrācijai pašvaldības teritorijā, ļaujot pieņemt argumentētus lēmums par norobežojošu barjeru veidošanu starp ceļu un mežu.