Ceļa remontam Madlienā izmanto unikālu metodi – purvainā posmā izbūvē pāļu kolonnas

0 Komentāru
Ceļa remontam Madlienā izmanto unikālu metodi – purvainā posmā izbūvē pāļu kolonnas
Foto: Ivo Jurkāns/LNT Ziņas

Madlienā ceļa pamatu stabilizēšanai purvainā posmā speciālisti no Polijas izbūvē pāļu kolonnas. Šāda metode valsts ceļu tīklā tiek izmantota pirmo reizi.

Lai stabilizētu grunti tiek lietota kombinēto kolonnu un pāļu kolonnu izbūves metode. Ceļa posmā tiek izbūvētas 30 centimetru platas un līdz sešiem metriem garas betona kolonnas, savukārt virs tām – 60 centimetru platas un līdz diviem metriem garas grants/šķembu kolonnas. Kopumā plānots izbūvēt 952 kolonnas, kuras tiks izkārtotas 2,5×2 metru režģī. Lai veiktu šo darbu, Latvijā ieradusies speciālistu komanda no Polijas uzņēmuma “Menard Polska” ar nepieciešamo aprīkojumu.

Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) divos posmos no Madlienas līdz Skrīveriem notiek šīs sezonas plašākie ceļa remontdarbi valsts autoceļu tīklā. Ceļa pārbūves gaitā posmā no 49,5. līdz 50. kilometram atklātas vājas nestspējas gruntis – purva posms ar kūdras slāni desmit metru dziļumā. Tas atklājās papildu izpētē, ko veica AS “Ceļuprojekts”. Projektētājs arī ieteica iespējamos risinājumus grunts stabilizācijai.

0 Komentāru