Brasas tilta dzelzceļa pārbrauktuve tiks izbūvēta līdz gada beigām

Pievienot komentāru

Brasas tilta pārbūvei jauns iepirkums netiks sludināts, būvdarbus turpinās veikt lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai”. Tam uzdots līdz 2023. gada vasarai pārvadu rekonstruēt, bet līdz gada beigām zem tā izveidot dzelzceļa pārbrauktuvi, lai atvieglotu transporta satiksmi.

Dzelzceļa pārbrauktuve lielā mērā risinātu tās galvassāpes, ko jau vairākus mēnešus satiksmes dalībniekiem rada daļēji slēgtais Brasas tilts. Taču vismaz vēl četrus mēnešus nāksies braukt pa vecam.

Kā trešdien pēc tikšanās aiz slēgtām durvīm vienojās Rīgas domes vadība un tiltu būvētāji – lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai”, dzelzceļa pārbrauktuvei jābūt satiksmei atvērtai līdz gada nogalei. Šobrīd – virzienā uz centru – transporta kustība ir liegta, pa tiltu vairs nekursē arī tramvajs. Milzu neērtības ikdienā tas rada gan Valsts policijas, gan Iekšlietu ministrijas, kā arī 2000 Valsts ieņēmuma dienesta darbiniekiem.

“Jūs ziniet, ka man patīk nosaukt konkrētu termiņu un konkrētu laiku, bet šobrīd es to nevaru. Bet, es domāju, ka pēc mēneša pateikšu arī konkrētu laiku, kad tā pārbrauktuve būs. Es ļoti labi saprotu un piekrītu, ka tā pārbrauktuve ir nepieciešama jau šodien, īpaši sakarā ar skolas sākšanos, bet mēs esam tādā situācijā, kā ir,” norāda Rīgas mērs Oļegs Burovs.

Savukārt Brasas tilta pārbūvei un nodošanai ekspluatācijā jānotiek ne vēlāk kā 2023. gada jūnijā – pirms dziesmu un deju svētkiem. Puses vienojās par darba grafiku. Būvnieks sola, ka visas prasības spēs nodrošināt.

“Mūsu uzņēmumam šogad aprit 70 gadu – ir liela pieredze. Šo gadu laikā kopumā esam uzbūvējuši vairāk nekā 200 tiltu dažādās valstīs, ne tikai Lietuvā, bet arī Polijā un Zviedrijā. Atkarībā no darba intensitātes esam gatavi palielināt savus resursus un darīt visu, lai iekļautos noteiktajos termiņos,” atzīst “Kauno tiltai” valdes priekšsēdētājs Alds Rusevičs.

Ar būvnieku noslēgts līgums par gandrīz 11 miljoniem eiro. Pašvaldība centīšoties nodrošināt, ka visi papildu darbi tiek veikti esošā līguma ietvaros. Vienlaikus, līgums arī paredz, ka neplānoto papildu darbu izmaksas var sastādīt pusi no kopējās līguma summas, tātad – summa tomēr var pieaugt.

Mērs norāda, ka konkrēta summa būs zināma pēc tehnisko risinājumu izstrādes – janvāra vidū. “Viss būs sagatavots tā, lai jebkura kontrolējoša institūcija varētu visu pārbaudīt, mēs runājam šobrīd par šo lietu manā kabinetā, netiekamies nekādos pagalmos, netiekamies zem tiltiem, mēs runājam visu oficiāli, nekādas slepenas vienošanās nav un nebūs.”

Brasas tilts, kura remontdarbi patlaban ir apturēti, tuvākajā laikā – līdz ziemai, visticamāk, tiks iekonservēts.