Bezpilota busiņš izpelnījies lielu iedzīvotāju interesi Jelgavā

1 komentārs

Bezpilota busiņš Jelgavā, kas brauc un pārvadā pasažierus bez vadītāja iejaukšanās, tur guvis lielu atsaucību. Aizvadītajās divās nedēļās busiņš vizināja cilvēkus Jelgavā, Pasta salā, un apskatīt tehnikas sasniegumu braukuši arī liepājnieki un ventspilnieki.

Durvju aizvēršana ir vienīgais veids, kā notiek busiņa operatora iejaukšanās. Tad, kad durvis ir ciet, bezpilota busiņš “EZ10” brauc pa iepriekš noteiktu maršrutu, kas Jelgavā bija 700 metrus garš un veda no Tējas namiņa līdz pludmalei Pasta salā.

“Protams, jauna lieta, pirmais Latvijā, pirmais Jelgavā.” Viens no četriem busiņa operatoriem Gatis Kalendris norāda, ka viņš ar kolēģiem apmeklēja četras mācību dienas, kuru laikā uzzināja par bezpilota busiņa uzbūvi un darbību. Gatis norāda, ka dienas garumā piecvietīgais busiņš pārvadāja aptuveni 300 cilvēku.

“Interese ir ļoti liela, rinda stāv katru dienu. Divas nedēļas visu laiku, un cilvēki ir, visu laiku braucam. Cilvēki brauc uz Jelgavu no Liepājas, Ventspils speciāli, lai pabraukātos ar busiņu, interese tiešām liela un visi apmierināti,” stāsta bezpilota busiņa operators.

Šis busiņš mierīgi iztiktu bez operatora, taču likumdošana Latvijā nepieļauj bezpilota transporta braukšanu pa koplietošanas ceļiem bez pavadoņa.

“Jā, es speciāli izmantoju pusdienas laiku, jo zināju, ka šodien pēdējā diena.” Jelgavniece Evija, izmantojot pauzi, darbā atnāca novērtēt jauno tehnoloģiju. “Man tas dizains ļoti patika, nākot pa gājēju tiltiņu, ieraudzīju un tāds futūristisks iespaids, man ļoti patīk izmaiņas, dzīve mainās, cerams, uz labu.”

Pilsētnieki nāk kopā ar bērniem, jo jaunajai paaudzei ir īpaši liela interese par bezpilota busiņu. “Jā, speciāli bērna dēļ, jo viņš jau lūdzās divas nedēļas, lai beidzot aizejam un pavizināmies kopā. Bērniem tā ir jauna iespēja pavadīt laiku,” saka jelgavniece Anastasija.

Šobrīd pēc divu nedēļu cilvēku vizināšanas Jelgavā bezpilota busiņam būs neliels pārtraukums, 9. septembrī tas atsāks darbu Aizkrauklē.

Aizkrauklē maršruts būs nedaudz īsāks, aptuveni 300 metrus. Taču tur būs cits izaicinājums. Busiņa sistēma lielā mērā orientējas pēc apkārtējām ēkām, bet Aizkraukles maršrutā ēku tikpat kā nebūs, tāpēc gar ceļu tiks izvietoti īpaši orientieri.