7 komentāri

TV3 raidījums Bez Tabu sadarbībā ar Ceļu policiju veic eksperimentu, kurā pārbauda autovadītāju zināšanas. Eksperiments tiek veikts tā saucamajā Teikas krustojumā Rīgā – darbadienas vidus, luksofors saplīsis, lielā krustojuma vidū ceļu policists, kurš regulē satiksmi, norādot vadītājiem, kurp un kurā brīdī braukt.

Satiksmes regulētājs – tā ir reta ”parādība” uz ceļa, un bieži vien satiksmes dalībniekiem arī bailes iedvesmojoša persona. Jau tāpēc vien, ka tāda veida satiksmes regulēšana ir retums, daudzi autovadītāji vienkārši ir aizmirsuši par regulētāja esamību.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

”Protams, vadītāji, kuri autovadītāja apliecību ieguvuši pirms 40 gadiem, protams, ir grūti visu atcerēties, jo mums visur stāv luksofori,” stāsta ceļu policists.

Ceļu satiksmes regulētājs attiecas arī uz kājāmgājējiem. Policija norāda, ka ar autovadītājiem vēl var cīnīties, taču ar gājējiem iet grūtāk.

Ceļu satiksmes regulētājs ir dzīvais luksofors, un viņa dotie signāli ir tikpat obligāti izpildāmi, kā ierastā luksofora signāli.

Viņa roku un ķermeņa stāvoklis, viņa papildu žesti vai nu aizliedz kustību, vai arī to atļauj noteiktā virzienā. Satiksmes regulētājs var dot signālus ar zizli (disku ar sarkanu gaismas atstarotāju).

Lai pievērstu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību, var tikt doti signāli ar svilpi. Taču šie ir tikai papildu līdzekļi uzmanības piesaistīšanai. Regulētāja signāli ir obligāti arī gadījumos, kad tie tiek doti bez speciāliem papildu līdzekļiem.

Eksistē daži vispārpieņemti nosacījumi, kurus iegaumējot, iespējams vieglāk saprast regulētāja žestus:

  • regulētājs vienmēr atļauj kustību tikai no divām krustojuma pusēm;
  • izstieptā roka norāda uz to pusi, no kuras kustība atļauta;
  • regulētāja mugura – tas ir luksofora sarkanais signāls, vienmēr kustība ir aizliegta visos virzienos;
  • tramvajiem atļauta kustība gar izstieptām rokām, bet transportlīdzekļiem vēl arī nogriešanās pa labi (izņēmums – apgriešanās).

Atceramies, ka nepareiza manevra veikšana ir tas pats, kas šķērsot krustojumu pie sarkanās gaismas!

TOP komentāri

  • Ivars
    +4 +4 0

    Ivars

    Nu nu gudrīti...nedarbojas jau tikai priekšrocības zīmes!!! Gan ceļu apzīmējumi, gan pārējās zīmes ir spēkā ....
  • Ivars
    +3 +3 0

    Ivars

    Bieži vien policistiem tās rokas ir tik ļenganas un nošļukušas , augums saliecies uz kuru pusi pūš vējš, un konkrētais žests izskatās pēc nesaprotamas dejas ....Nepiekrītu apgalvojumam, kad vadītājiem ir bailes no nezināšanas, drīzāk policistiem bail regulēt....kad sastrēgumi vai avārijas...cik gan bieži mēs viņus redzam ?
  • Raimonds
    +2 +2 0

    Raimonds

    Shodien saskaaros er celu satiksmes reguleetaaja (policista) nekopetenci, kurs rekulejot satiksmi p.brieza un hanzas ielas krustojuma neljava nogrieztie pa kreisi...taa ka pashiem arii dereetu ziimes pamaaciities...

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl