Autovadītāja cīņa ar Rīgas domi. Prasa kompensāciju par bedrē sadauzītu auto

Komentāri

Autovadītājs Jānis pēc iebraukšanas bedrē Rīgas centrā vērsies tiesā pret Rīgas domes Satiksmes departamentu. Līdzšinējā tiesu prakse gan liecina, ka izcīnīt kompensācijas par bedrē sasistiem auto ir visai sarežģīti.

Nebija brīdinājuma ceļazīmes

Autovadītājs Jānis šogad Valentīna dienā brauca pa Krišjāņa Valdemāra ielu, Rīgā. Pie 49. vidusskolas viņš sajuta spēcīgu sitienu. Mirkli pēc tam autovadītājs sapratis, ka iebraucis uz ielas esošā bedrē ar asām šķautnēm, kuras, pēc Jāņa novērojumiem, radušās, zāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

”Nebija ceļazīmes, kas brīdinātu, ka tur ir bedre vai notiek remontdarbi,” atceras Jānis Skruzis.

Vēlāk viņš konstatējis bojājumus automašīnas labajam priekšējam ritenim, sākusi vibrēt stūres iekārta. Jānis nofotografējis bedri un sadauzīto automašīnu. Autoservisā aprēķināts, ka mašīnai nodarīto bojājumu novēršana izmaksās 52 eiro. Jānis pieprasījis zaudējumus atlīdzināt Rīgas domes Satiksmes departamentam, taču saņēmis atteikumu.

”Viņi atbildēja – nav pierādīts, ka mašīnu sabojāju tieši tajā bedrē, tieši tajā vietā. Plus vēl viņi norādīja, ja arī jūs sabojājāt mašīnu tieši tajā vietā, iespējams, ka neizvēlējāties ceļu satiksmes noteikumiem atbilstošu ātrumu. Lai gan, protams, viņiem nav pierādījumu, ka es būtu kaut ko neievērojis,” uzsver Skruzis.

riepkolaza

Tiesājas, lai būtu piemērs citiem

Jānis vērsies tiesā, bet pirmajā instancē zaudējis, taču viņš ir gatavs turpināt tiesāties. Jānis atsaucas uz likumu, kas nosaka, ka ceļu pārvaldītājam ir pienākums novērst šķēršļus, kas apdraud satiksmes drošību.

”Tas ir principa jautājums. Domāju, ka nākotnē tāda veida tiesu prakse varētu būt noderīga. Arī cilvēki varētu būt iedrošināti rīkoties, nevis norīt to rūgtumu, samaksāt paši un saremontēt par paša līdzekļiem,” piebilda Skruzis.

Piecu gadu laikā – 4 500 eiro

Rīgas domes Satiksmes departamentā informē, ka 5 gadu laikā kompensācijās kopumā izmaksāti 4,5 tūkstoši eiro. Pārsvarā apdrošināšanas kompānijām izdevies pierādīt, ka automašīnai nodarīti bojājumi nekvalitatīva ceļa seguma dēļ. Zīmīgi, ka zaudējumi autovadītājiem atlīdzināti tikai pēc tiesas sprieduma, nevis uzreiz pēc privātpersonas atlīdzības pieteikuma departamentā. Arī šogad Satiksmes departaments saņēmis sešus šādus pieteikumus.

”Parasti, ja tiktu izvēlēts atbilstošs braukšanas ātrums no šķēršļa – bedre, akas vāks vai tamlīdzīgi – varētu izvairīties. Tāpēc bieži vien šī prasītāja prasība netiek apstiprināta,” skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna Ozola.

Tiesvedības var ilgt gadiem. Piemēram, BTA vairākus gadus tiesājās ar Rīgas domi, lai piedzītu toreiz vēl 88 latus, par bedrē sadauzītu “golfiņa” riteni 2006. gadā. Apdrošinātāji uzsver, – ir jānodrošinās ar pārliecinošiem pierādījumiem. Pretējā gadījumā ceļu pārvaldītāji mēģinās pārliecināt, ka pieteicējs ar viltu cenšas izspiest kompensāciju. Arī Jāņa gadījumā Rīgas domes Satiksmes departaments atbildējis, ka bojājumi varēja rasties nevis iebraucot bedrē Valdemāra ielā, bet kāda citā vietā.

Foto

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl