Autoražotāji krāpjas, norādot vidējo degvielas patēriņu, secina eksperti

Komentāri
Autoražotāji krāpjas, norādot vidējo degvielas patēriņu, secina eksperti
FOTO: LETA

Kāds Francijas autožurnāls oficiāli apstiprinājis to, ko jau iepriekš nojauta miljoniem autovadītāju visā Eiropā. Autoražotāji krāpjas, norādot vidējo degvielas patēriņu, tā secinājuši eksperti.

Autoindustrija sistemātiski norāda nepareizus degvielas patēriņa rādītājus – tā izpētījis Francijas žurnāls AutoPlus.

Šodien publicētā pētnieciskā reportāžā tās autori norāda, ka reālajā dzīvē automašīnām nepieciešams daudz vairāk degvielas, nekā tiek solīts dīleru salonos.

Veicot testus ar vairāk nekā 1000 automašīnām, žurnāla eksperti secinājuši, ka atšķirības ar reklāmas bukletos norādītajiem patēriņa rādītājiem sasniedz pat 40%.

Autožurnālists secinājis, ka atšķirības starp laboratorijas un reālajiem testiem jo īpaši redzamas jaunākajos auto modeļos, lai gan tie tiek uzskatīti par relatīvi ekonomiskākiem.

Eksperti norāda, ka oficiālie laboratoriju testi, kurus izmanto autoražotāji, ir novecojuši un neatspoguļo ikdienas braukšanas realitāti – ceļa seguma un gaisa pretestība ir maksimāli samazināta, tiek atslēgts stūres pastiprinātājs, gaisa kondicionētājs un citas ekstras, kas patērē daudz enerģijas, kā arī maksimāli samazināts automobiļa svars.

Kā zināms, degvielas patēriņš ir tieši saistīts ar oglekļa dioksīda piesārņojumu – jo patēriņš ir lielāks, jo arī piesārņojums ir lielāks.

Šim faktam īpaša uzmanība pievērsta pēc tā dēvētā Volkswagen emisiju skandāla – vācu autoražotājs piedzīvo lielāko krīzi tā vēsturē, kad tika pieķerts īpašas programmatūras lietošanā, lai izietu ASV emisiju testus, maskējot noteiktu dīzeļdzinēju reālo piesārņojumu.

Lasi vēl