Auto nodokļi Latvijā augstāki nekā Eiropas bagātākajiem, ziņo DB

12 komentāri
Auto nodokļi Latvijā augstāki nekā Eiropas bagātākajiem, ziņo DB
F64

Automobiļi Latvijā tiek aplikti ar tādiem nodokļiem, kādu nav ne Lietuvā, ne Igaunijā. Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš laikrakstam “Dienas Bizness” akcentē, – Latvijā salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm ir spēkā dažādi nodokļi, nodevas, apgrūtinājumi un maksājumi, kas tieši vai netieši attiecas uz vieglo auto iegādi un ekspluatāciju. “Auto nodokļu vienīgais mērķis Latvijā ir valsts budžeta “uzpildīšana”, uzskata Rūtiņš.

Viņš norāda, ka Lietuvā un Igaunijā tiešo auto nodokļu faktiski nav, tāpēc Latviju salīdzinājis ar citām valstīm. “Latvijā auto nodokļu īpatsvars kopējos valsts budžeta ieņēmumos ir salīdzināms ar Lielbritāniju un Beļģiju, un ir izteikti lielāks par Vāciju,” pauž Rūtiņš.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Viņš secina, ka situācija būtiski atšķiras, ja ņem vērā autoparka blīvumu, kas piedalās budžeta “uzpildē”.

“Būtiski ir mobilitātes rādītāji – auto skaits uz tūkstoš iedzīvotājiem, jo ir atšķirība – vai valstī ar auto brauc katrs otrais, vai tikai katrs trešais iedzīvotājs. Pēc šī rādītāja Latvijā (330 auto uz 1000 iedzīvotājiem) jau pašlaik ir augstāki nodokļi nekā Lielbritānijā, Beļģijā, Somijā vai Vācijā (visās šajās valstīs ir 450 – 500 auto uz 1000 iedzīvotājiem),” skaidro Rūtiņš.

Taču, pieņemot, ka autoparka blīvums šajās valstīs būtu tāds kā Latvijā, tad Beļģijā auto nodokļi šīs valsts budžetu uzpildītu par 35% mazāk nekā pašlaik Latvijā, Somijā – par 26% mazāk, Lielbritānijā – par 50% mazāk un Vācijā – pat par 73% mazāk nekā Latvijā.

“Latvijā uz autoparku uzliktais nodokļu slogs pārsniedz visus iespējamos apmērus pat ekonomiski attīstītākajās valstīs. Tas nozīmē, ka tālākais nodokļu sloga pieaugums šajā segmentā ir neiespējams, jo nav telpas pat ne vienam eirocentam,” uzsver Rūtiņš.

Viņaprāt, tas nozīmē, ka esošā auto nodokļu sistēma Latvijā ir sasniegusi griestus.

Tāpat laikraksts “Dienas Bizness” raksta, – no 2017. gada Latvijā ir atcelts pirmreizējais vieglo auto un motociklu reģistrācijas nodoklis, kas atkarībā no auto parametriem bija no 100 līdz 2400 eiro. Taču šāda nodokļa nav bijis un joprojām nav ne Lietuvā, ne Igaunijā. Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktore Solvita Pilka Āmare gan norāda, ka Latvija šo nodokli atcēla, bet Igaunijā patlaban rit karstas diskusijas par tā ieviešanu.

Vēl kāda Latvijas atšķirība no citām Baltijas valstīm, – Latvijā ir noteikts reprezentatīva vieglā auto limits – 50 tūkst. eiro. Tāda nav ne Igaunijā, ne Lietuvā. “Tas ietekmē citu nodokļu – PVN un UIN – iekasēšanas apmērus,” norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Akcīzes nodoklis degvielai ir visās trīs Baltijas valstīs, taču Latvijā tikai aptuveni 30% no transportlīdzekļu degvielas akcīzes nonāk ceļu finansēšanai, pret ko daudzkārt iebilduši būvnieki.

Foto

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl