Atrasts finansējums, lai savestu kārtībā jau gadiem kritiskā stāvoklī esošo “Sēnītes” ceļa posmu

1 komentārs
Atrasts finansējums, lai savestu kārtībā jau gadiem kritiskā stāvoklī esošo “Sēnītes” ceļa posmu

Vēlēšanu gads nes pozitīvas ziņas autovadītājiem. Atrasts nepieciešamais finansējums, lai ķertos pie izdangātā Vidzemes šosejas “Sēnītes” posma pārbūves. Pirmdien izsludināts iepirkums šā ceļa rekonstrukcijai. Reāli būvdarbi gan, visticamāk, šogad vēl nesāksies. 

Vidzemes šoseja starp Garkalni un Inčukalnu jeb tautā dēvētais “Sēnītes” posms – šo 1970. gados būvēto ceļu ik dienu šķērso vidēji 20 000 automašīnu, taču tā seguma seguma kvalitāte ir kritiska. Uz ceļa ielāps pie ielāpa un daudzviet bedres, tomēr autovadītāji šeit nereti traucas arī virs atļautajiem deviņdesmit kilometriem stundā. Ceļu iecienījuši arī kravas auto šoferi.

Atbildīgie dienesti atzīst, ka ceļa stāvoklis “Sēnītes” posmā ir tālu no vēlamā. “Visi, kas pārvietojas pa šo posmu, zina, ka tas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tādēļ mēs neatļaujam tur braukt ar ātrumu 100 kilometri stundā. Arī tiltu un pārvadu tehniskais stāvoklis šajā posmā ir slikts,” norāda Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Pirmdien izsludināts iepirkums par attiecīgā Vidzemes šosejas posma pārbūvi gandrīz 14 kilometru garumā, tāpat paredzēts rekonstruēt nelielu Valmieras šosejas posmu no Sēnītes līdz tiltam pār Gauju.

Projektā plānots pārbūvēt gan segumu, gan visus satiksmes pārvadus. Tāpat paredzēta Straujupītes un citu caurteku pārbūve, gājēju tuneļa atjaunošana un autobusu pieturu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos.

Plānotās būvdarbu izmaksas ir 42 miljoni eiro. Vēl pirms gada nebija skaidrs, kur tam rast naudu, taču tagad tas izdevies, pārdalot līdzekļus. Vairāk nekā nekā 20 miljonus eiro nodrošinās Eiropas Savienība, bet pārējo valsts.

“Iepirkuma rezultāti parādīs, kāda ir precīzā nepieciešamā summa, bet mēs vēl gaidām vienu Ministru kabineta lēmumu par pēdējiem pieciem miljoniem eiro. Neatkarīgi no tā mēs jau sludinām iepirkumu ar atrunu, ka gadījumā, ja finansējums netiek piešķirts, tad līgumu neslēdzam. Es gan ļoti ceru, ka šāda situācija nebūs,” norāda Latvijas Valsts ceļu vadītājs.

Optimistiskajā scenārijā būvdarbi varētu sākties vēl šogad, taču, visticamāk, iepirkums tik raits nebūs un remonts notiks 2019. un 2020. gadā. Pēdējo reizi “Sēnītes” satiksmes mezgls remontēts pirms gandrīz 20 gadiem.