Atklāts pēdējo divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas posms pie “Sēnītes”

3 komentāri
Atklāts pēdējo divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas posms pie “Sēnītes”
ZANE BITERE, LETA

Pārbūvējot Vidzemes šosejas posmu no Garkalnes līdz “Sēnītei”, uzlabota satiksmes organizācija un ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona, informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļā.

Trešdien tika svinīgi atklāts pēdējo divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz “Sēnītei”. Būvdarbi tika sākti 2019. gada pavasarī un tos veica piegādātāju apvienība “Binders” un “ACB” par līgumcenu 46,58 miljoni eiro, ko finansēja no valsts budžeta un Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda. Segas pārbūvi projektēja SIA “Polyroad”.

Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunoti deviņi ceļu pārvadi Sēnītes mezglā un pie Vangažiem, Straujupītes caurteka Vangažos un gājēju tunelis pie “Sēnītes”, ceļa sega pārbūvēta arī Valmieras šosejas (A3) sākumposmā un atjaunots segums uz tilta pār Gauju.

Patlaban aktuālajā melno punktu kartē (2017.-2019. gadā) uz Vidzemes šosejas Vangažos ir melnais punkts jeb satiksmei potenciāli bīstama vieta. Veicot būvdarbus ir veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi, pēc kuriem satiksmes drošības situācija tur uzlabosies. Minētajos trijos gados Vangažos bija notikuši astoņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trīs – ar cietušajiem. Iemesls satiksmes negadījumiem, braucot Rīgas virzienā, bija Gaujas ielas pieslēgums Vidzemes šosejai un sabiedriskā transporta pieturvieta. Tagad pieturvietas Vangažos abos braukšanas virzienos kopā ar Gaujas ielas pieslēgumu ir atdalītas no šosejas ar drošības saliņām, turklāt pieturvieta ir pārcelta aiz Gaujas ielas pieslēguma un vairs neaizsedz redzamību. Arī pie Sorbām ir izbūvētas satiksmei drošas sabiedriskā transporta pieturvietas.

Drošības uzlabošanas nolūkā ir pārceltas apgriešanās vietas, arī abas Vangažos esošās – katra 400 metrus tālāk braukšanas virzienā. Pie katras apgriešanās vietas ir izveidotas ieskriešanās un bremzēšanas joslas.

Kā norāda LVC, izvērtējot ceļu satiksmes negadījumus šajā Vidzemes šosejas posmā, var konstatēt, ka iepriekš lielu daļu no tiem veidoja akvaplanēšana slapjā laikā, kam iemesls bija seguma rises, kas tagad ir likvidētas. Satiksmes drošību posmā ir uzlabojusi arī dzelzceļa pārbrauktuves likvidēšana un liela izmēra ceļa zīmju uzstādīšana. Posmā kopumā ir uzstādīts vairāk nekā 17 kilometri metāla drošības barjeru un 1371 signālstabiņš.

Veicot būvdarbus, posmā ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 000 kubikmetru apjomā, iestrādātas šķembas 235 000 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 10 600 metru garumā un caurtekas 1250 metru garumā, no tām divas ar diametru divi metri. Izbūvētas arī 13 pasažieru platformas un seši pasažieru paviljoni, demontētas bijušā piegādes dzelzceļa sliedes uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu. Uzstādītas 39 rīkojuma ceļazīmes, 85 priekšrocības ceļazīmes, 123 norādījuma ceļazīmes un 109 virziena rādītāji un informācijas zīmes. Apzaļumošanas laikā iestādīti 1272 rožu stādi

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādīja, ka šis ir labs piemērs, kādam ir jābūt labam galvenajam ceļam un tādiem nākotnē jābūt visiem galvenajiem valsts autoceļiem.

“Galvenie ceļi ir mūs transporta sistēmas pamats un mugurkauls. Kā zināms, esam ieplānojuši, ka nākamo 10 līdz 15 gadu laikā ap Rīgu jātop ātrgaitas šosejām. Un tas, kas ir jau izdarīts šeit nebūs jāpārtaisa, vien jāpapildina, tai skaitā ar divlīmeņu šķērsojumiem,” pauda ministrs, piebilstot, ka jau šobrīd paveiktais darbs var iepriecināt visus, bet no nākamās sezonās šajā posmā varēs uzstādīt zīmi 110 kilometri stundā. Viņš uzsvēra, ka iepriecina arī izvietotās ceļazīmes un norādes, jo kļūst aizvien saprotamākas autovadītājiem.

“Latvijas valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pauda, ka “Latvijas valsts ceļiem” kā pasūtītājam sarežģītākais bija šī projekta pats sākums, kad bija skaidrs, ka ar esošo finansējumu nepietiek lai visu posmu savestu kārtībā.

“Esam pateicīgi valdībai, kura toreiz pieņēma lēmumu par papildu finansējumu un 2019.gada pavasarī darbi varēja sākties. Esam pateicīgi arī autobraucējiem, par pacietību, pusotra gada laikā esam saņēmuši ļoti daudz viedokļus, ieteikumus un komentārus par satiksmes ierobežojumiem būvdarbu laikā, īpaši par ātruma ierobežojumu,” norādīja Lange, uzsverot, ka tagad, kad darbi pabeigti, ceļš ir kļuvis komfortabls un arī drošāks.

Savukārt ceļu būves firmas “Binders” valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja pauda, ka katrs objekts rada pievienoto vērtību, norādot, ka šis projekts ir pilnveidojis sabiedrības izpratni par būvniecības objektos notiekošo un to, kādam jābūt rezultātam. “Pusotra gada laikā ceļa lietotāji ieguva informāciju un izpratni, kā ceļi tiek būvēti un ko ceļinieki dara. Satiksmes organizācija bija lielais izaicinājums, bet mēs tikām galā,” norādīja Sēja.