Komentāri

Teju desmit gadi bija nepieciešami, lai ķertos klāt vienam no Latvijas asiņainākajiem krustojumiem. Līdz šim aicinājumi veikt radikālu pārbūvi Medemciema krustojumā uz Rīgas – Jelgavas automaģistrāles tika ignorēti. Tikmēr cilvēku dzīvības turpināja dzist. 

Medemciema krustojums kļuvis īpaši bīstams, kopš ceļu, kas ved caur ciemu, noasfaltēja. Tagad tas ir īpaši parocīgs šoferiem, kas meklē ērtu iebraukšanu Rīgā. Jo šis ir taisnākais ceļš līdz galvaspilsētas Dienvidu tiltam.

Problēma tajā, ka šajā vietā šoseja ir ar četrām joslām un, ja ir atļauts kreisais pagrieziens, nogriešanās ir teju neiespējama. It sevišķi rītā un vakarā, kad īpaši intensīva satiksme. Tad vienīgā iespēja pārbraukt krustojumu – mēģināt to “fiksi izšmaukt”. Bet tas ne vienmēr beidzas labi. Te notiek avārija pēc avārijas. Turklāt ar letālu iznākumu. Par neseno traģēdiju, kad bojā gāja motociklists, te joprojām liecina ziedi un svecītes.

Pērn šajā vietā gāja bojā vecmāmiņa ar mazmeitiņu, kuras pārgalvīgi skrēja pāri šosejai. Situācija ar gājēju drošību gan te ir atrisināta. Proti, zem ceļa ved tunelis. Kurš, tiesa, tolaik, kad te notika traģēdija, bija bez apgaismojuma un pilns ar ūdeni, tāpēc gājēju ignorēts. Tagad šī problēma novērsta. Taču, kā novēroja LNT Ziņas, gājēji joprojām turpina riskēt ar savu dzīvību.

Šogad Medemciema krustojumā notikušas jau sešas avārijas ar cietušajiem un bojā gājušajiem, kas tikai apstiprina šīs vietas melnā punkta statusu. Izvērtējot stacionāro fotoradaru izvietošanas vietas, CSDD apsvēra arī Medemciemu. Tomēr CSDD prāt šajā vietā ir nepieciešami citi satiksmes drošības risinājumi.

Jau pirms astoņiem gadiem CSDD aicināja šajā Medemciema krustojumā veikt radikālas izmaiņas. Tikai tagad šo aicinājumu ir sadzirdējušas dzirdīgas ausis.

Krustojuma rekonstrukcijas tehniskais projekts jau ir apstiprināts. Nākošajā būvniecības sezonā varēšot ķerties klāt darbiem, spriež Latvijas valsts ceļu pārstāvis. Tomēr zināms, ka notiek strīds ar vietējo pašvaldību, kurai nepatīk piedāvātais risinājums, kā ciema ļaudis turpmāk varēs nokļūt mājās.

Latvijas valsts ceļi uzskata, ka apgriešanās jānodrošina tikai Rīgas virzienā, savukārt Jelgavas nē, jo pēc dažiem kilometriem jau ir divlīmeņu Rīgas apvedceļš. Pašvaldībā norāda – tie vietējiem ir lieki 9 kilometri – kas ir laiks un nauda degvielā. Viņuprāt, ekonomiski pamatotāk ir izveidot apgriešanās vietu. Savulaik tieši šā iemesla dēļ vietējā pašvaldība būvprojektam nedeva saskaņojumu un līdz ar to iecere uz ilgu laiku apstājās.

Foto

Video

Lasi vēl