15 komentāri

No 1. novembra spēkā stāsies jauna kārtība – satiksmē drīkst piedalīties britu stila automašīnas ar stūri labajā pusē. Nedaudz pārbūvējot šādus automobili, tos turpmāk Latvijā varēs lietot vairāk. Sludinājumu portālos jau tagad arvien biežāk piedāvā iegādāties tieši tā sauktos “angļus”. Daudzi ceļu satiksmes drošības eksperti par šīm izmaiņām gan nav priecīgi.

Jāmaina lukturi, spoguļi, jāuzstāda kamera un monitors, kas attēlo situāciju uz ceļa: šī ir tikai daļa ar noteikumiem, kas jāizpilda, lai no 1. novembra uz Latvijas ceļiem varētu oficiāli ilgstoši braukt ar tā sauktajiem “britu auto”, kuriem stūre otrā pusē.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs veicis autovadītāju aptauju, kas atklāj interesantu statistiku: 13,7% aptaujas dalībnieku apsvērtu transportlīdzekļa ar stūri labajā pusē iegādi, ja pirkums būtu izdevīgāks, nekā pērkot parasto auto. Tikmēr lielākā daļa braucēju pret šādu auto parādīšanos ikdienas satiksmē ir noskaņoti ļoti skeptiski, tāpat kā apdrošinātāji.

“Apdrošinātāji ar lielām bažām raugās uz šo iespēju piedalīties satiksmē ar stūri labajā pusē. Redzēsim, kādi būs negadījuma dati: gan ar smagumu, gan biežumu. Visticamāk, šādu negadījumu skaits ar šādiem auto pieaugs,” pauž Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvis Agris Daukste.

Ceļu policija ir pārliecināta, ka līdz ar 1. novembri drošības situācija uz Latvijas ceļiem būs vēl saspringtāka, nekā pašlaik. “Redzamība ir krietni sliktāka, ņemot vērā negadījuma statistiku, ka bieži sadursmes notiek frontāli, nepareizu apdzīšanas manevru dēļ, situācija var vēl vairāk apdraudēt. Analizēt ir grūti, jo īpaši nav nekādas statistikas, šādi gadījumi nav reģistrēti daudz. Skatīsimies, cik daudz būs gribētāju, jo auto īpaši jāaprīko, lai piedalītos satiksmē,” norāda Valsts policijas Satiksmes pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Tieši sliktā redzamība (33,7%), sarežģītāka manevru veikšana  (33,4%) un nepiemērota infrastruktūra (30,6%) ir galvenie iemesli, kādēļ šoferi ir atturīgi pret birtu auto parādīšanos Latvijā masveidā, liecina apdrošinātāju veiktā aptauja.

“Šādu transporta līdzekli apdrošināt varēs. Par to, kādi būs OCTA prēmijas aprēķini, tas jājautā pašiem apdrošinātājiem, tas viņu ziņā,” saka Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvis.

Kopumā 81,9% no aptaujas dalībniekiem pilnībā vai daļēji piekrita apgalvojumam, ka Latvijā transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki ceļu satiksmē par tiem, kam stūre atrodas kreisajā pusē.

TOP komentāri

  • Krista
    +8 +6 -2

    Krista

    Vai tad neesat redzējuši LV braukājam nevienu angłu mašīnu? Un kur ir starpība starp nerezidentam vai juridiskai personai ir atłauts regjistrēt un braukt, bet pilsonim vai privātai -nē?! Un visur citur Eiropā ir atłauts regjistrēt vai ilgstoši lietot auto ar stūri otrā pusē, bet tikai LV var izdomāt kārtējo sviestu ar kaut kādiem monitoriem?!?! Cik man zināms, vadot auto, ir jāskatās uz ceła pa logu nevis uz kaut kādu monitoru! LV kā vienmēr ir jāizcełas ar stulbumu! 🙈
  • oksana
    +5 +3 -2

    oksana

    pedejas mulkibas par apgisanu, es pati braucucu ar aglu masinu un nav nekadu problemu,,,,,,,, vajag braukt ar pratu nevisssss prgalvigi un nebus problemu.......un es tikai par to to lai pienemtu un istenoto to likumu
  • Janis Jansevics
    +3 +2 -1

    Janis Jansevics

    Kādreiz bija prāts neļaut angļus reģistrēt. Tagat kaut kas aptrūkās.😂🤣😂🤣

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl