Noderīgi padomi, kā uzrakstīt efektīvu e-pasta tematu

0 komentāri

E-pasta temats ir viens no svarīgākajiem tā elementiem, kas sekmē vai gluži pretēji mazina adresāta vēlmi sūtījumu atvērt. Mobilo ierīču laikmets ir mainījis izpratni par to, kas ir efektīvs e‑pasta temats, tādēļ ir vērts ņemt vērā dažus ieteikumus, lai jūsu vēstule neietu secen.

Digitālās komunikācijas laikmets radījis īpašu kategoriju ”netiķeti”, ko varētu dēvēt par zelta uzvedības likumiem, sazinoties tiešsaistē.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Mobilās ierīces turpina saīsināt e-pastu tematus

Gari e-pasta temati savulaik ”nāca modē”, jo sūtītājs vēlējas būt drošs, ka adresāts ir informēts par e-pasta saturu pat tad, ja viņš vai viņa nav izlasījusi visu vēstuli.

Tomēr mobilo ierīču laikmets ir ieviesis savas korekcijas, jo aizvien vairāk e‑pastu vispirms tiek lasīti tieši kādā no viedierīcēm – telefonā vai planšetdatorā. Šajās ierīcēs e-pastu tematos redzams mazāks simbolu skaits, nekā ierasts datorā.

Tādēļ, rakstot e‑pasta tematu, vispirms jādomā par tiem, kas to lasīs tālrunī vai planšetdatorā. Piemēram, iPhone e‑pasta aplikācijas tematā parasti rāda aptuveni 35 simbolus, tādēļ ideāli, ja e‑pasta temata garumu var saglabāt 20-40 simbolu robežās, katrā ziņā nepārsniedzot 50 simbolus.

Aizvien svarīgāki kļūst ”snippet text” jeb virsrakstu papildinošie teksti

Šis ieteikums lielākoties ir attiecināms uz dažādiem e-jaunumiem un pārdošanas e‑pastiem. Jo e-pastu temati kļūst īsāki, jo svarīgāks kļūst virsrakstu papildinošais teksts, kas ļauj radīt priekšstatu par saturu un ieinteresēt. Piemēram, natīvā iPhone e‑pasta aplikācijā redzams līdz pat 80 simboliem garš papildu teksts.

Tematos var ievietot arī attēlus

E-pastu temati vairs neaprobežojas tikai ar tekstu. Jau kopš 2012. gada tajos var ievietot dažādus simbolus (bultas, sirsniņas, zvaigznes utt.), savukārt tagad viedtālruņu natīvajās e‑pastu aplikācijās ir redzamas arī tā dēvētās emocijzīmes.

Attēlu izmantošanai e-pasta tematā ir līdzīga ietekme kā attēlu izmantošanai sociālo mediju ierakstos – tie parasti palielina auditorijas iesaistīšanos. Protams, šo speciālo zīmju un attēlu lietošana ir jāizvērtē.

Ja tiek risināta kāda problēmsituācija, tad emocijzīmes varētu radīt nenopietnu priekšstatu. Savukārt gluži cits efekts var būt, meklējot darbu radošajās vai neformālajās industrijās, tad asprātīgi un jēgpilni lietotas emocijzīmes var izcelt e-pastu citu vidū.

E-pasta tematā aizvien biežāk izmanto tēmturus (hashtag)

Mūsu laikmets ir daudzkanālu kampaņu un komunikācijas laikmets, un tēmturi palīdz apvienot e-pasta mārketinga kampaņas ar sociālo mediju kampaņām. Arī tēmtura izmantošanai ir jābūt pārdomātai, atkarībā no kampaņas prioritātēm, jo tas veicina iesaistīšanos, taču reizēm var nedaudz samazināt atvēršanas radītājus.

Pēc Kulinska domām, tēmturus var lietot arī ikdienas komunikācijā, it sevišķi tādus, kas sabiedrībā ir atpazīstami un kuru jēga ir skaidra. Piemēram, visiem šķiet skaidrs un saprotams, ko sagaidīt, ieraugot tēmturi #teirdarbs.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas