NASA pētniece prognozē, ka līdz 2025. gadam atradīs pierādījumus dzīvībai uz citām planētām

ASV Nacionālās aeronautikas un kosmosa administrācijas (NASA) pētniece Elena Stofana prognozē, ka pēc desmit gadiem būšot atrasti pirmie pierādījumi dzīvības pastāvēšanai uz citām planētām, ziņo vietne space.com.

“Domāju, ka turpmāko desmit gadu laikā iegūsim spēcīgus pierādījumus dzīvības pastāvēšanai ārpus Zemes, bet pēc 20 vai 30 gadiem mums jau būs neapgāžami pierādījumi,” otrdien diskusijā par NASA centieniem atrast dzīvību uz citām planētām sacīja zinātniece.

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

“Mēs zinām, kur meklēt. Mēs zinām, kā meklēt,” teica Stofana. “Lielākajā daļā gadījumu mums ir arī vajadzīgās tehnoloģijas, un mēs esam ceļā uz to izmantošanu.”

Bijušais astronauts Džons Grunsfelds, kurš strādā NASA pētniecības nodaļā, arī prognozē drīzus atklājumus. “Uzskatu, ka esam vienas paaudzes attālumā no atklājumiem mūsu Saules sistēmā, bet līdz dzīvības atklāšanai uz planētas ārpus tās nomainīsies vēl viena paaudze,” viņš minēja.

Jaunākie atklājumi apstiprina, ka dažviet Saules sistēmā un Piena Ceļā esot piemēroti apstākļi dzīvības pastāvēšanai. Piemēram, uz Jupitera pavadoņiem Eiropas un Ganimēda, kā arī Saturna pavadoņa Encelāda atklāti pazemes okeāni.

Senā pagātnē lielu daļu Marsa virsmas klājis okeāns. Zinātnieki uzskata, ka uz Marsa virsmas redzamos tumšākos laukumus atstājis sālsūdens.

Turklāt Marsa izpētes pašgājēja robota Curiosity veiktie urbumi un akmeņu ķīmiskā analīze rāda, ka pirms aptuveni 3,6 miljardiem gadu apstākļi bijuši pareizie ezera pastāvēšanai, kurš varējis uzturēt mikrobioloģisku dzīvību.

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl šajā sadaļā