Latviešu start-up Mintos grib pārveidot tradicionālo banku sistēmu

0 komentāri

Izaicinājums pārveidot tradicionālo banku sistēmu Latvijā Tev šķiet pārāk ambiciozs? Iespējams… Taču tieši šādu mērķi sev izvirzījis latviešu “start-up” uzņēmums Mintos. Vai nākotnē bankas līdzīgu jaunu un apķērīgu uzņēmumu dēļ gluži dabīgā ceļā “izputēs”, un kādi ir latviešu paradumi, aizņemoties naudu, lasi šajā intervijā ar Mintos vadītāju Mārtiņu Šulti.

Četru mēnešu laikā kopš palaišanas Mintos platformā ir reģistrējušies vairāk nekā 1200 investoru no 26 valstīm visā Eiropā. Šie investori ir nodrošinājuši apmēram 350 aizdevumus patērētājiem Latvijā un Igaunijā. Kopējā aizdevumu summa – vairāk nekā 1,2 miljoni eiro.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Vai varat dažos teikumos pastāstīt, ko uzņēmums piedāvā? Kāds ir Jūsu risinājums, un kā tas atšķiras no “‘ātrajiem kredītiem”?

Mintos ir savstarpējo aizdevumu platforma. Mēs piedāvājam tehnoloģisku risinājumu, kas saved kopā cilvēkus, kas vēlas aizņemties, ar cilvēkiem, kuriem ir brīvi līdzekļi un kuri vēlas tos investēt. Mintos platformā cilvēki nodrošina aizdevumus pa tiešo viens otram bez tradicionālo finanšu institūciju starpniecības. Mēs kā platforma nodrošinām aizņēmēju kredītspējas izvērtēšanu un nosakām procentu likmi, savukārt pelnām no apkalpošanas komisijām.
Vidējais aizdevums, piemēram, pret nekustamā īpašuma ķīlu Mintos platformā ir aptuveni 10 tūkst. eiro uz vidēji 7 gadiem ar procentu likmi no 8% gadā.

Kas, Jūsuprāt, ir lielākais izaicinājums finanšu tehnoloģiju jomā, ar ko patlaban nākas saskarties?

Finanšu tehnoloģiju joma ir ļoti plaša, principā jebkurš “stārtaps”, kas darbojas finanšu pakalpojumu jomā, ir fintech sastāvdaļa. Ja runājam tieši par savstarpējo aizdevumu platformām (jeb peer-to-peer lending, kā tas tiek dēvēts angļu valodā), tad es domāju, ka lielākais izaicinājums industrijai ir, kā sasniegt apjomu. Lai arī industrija dubulto izmēru katrus 9 mēnešus un kopā piecas lielākas platformas – Lending Club, Prosper, SoFi, Zopa un Ratesetter – apkalpo pašreiz aizdevumus apmēram 10 miljardu eiro apjomā gada laikā, tā vēl joprojām ir niecīga. Piemēram, tikai patēriņa kredīti vien ASV pašreiz ir 3 triljonu dolāru apmēram, nemaz nerunājot par mazu un vidēju biznesu kredītiem un hipotekārajiem kredītiem, kas ir krietni lielāki tirgi. Tas nozīmē, ka šādām platformām ir ļoti liels potenciāls, taču izaicinājums ir un būs, kā šo potenciālu realizēt.

Ar ko atšķiras tas, kā cilvēki aizņēmās, teiksim pirms pieciem gadiem, ar to, kā cilvēki aizņemas patlaban? Vai varat īsumā ieskicēt tendences?

Pirms pieciem gadiem cilvēki vispār neaizņēmās, jo bija tikko pārciesta finanšu krīze. :) Ja skatās plašāk, tad agrāk cilvēki bija pieraduši, ka ir tikai viens veids, kā aizņemties – tas ir, no bankas. Līdz ar tehnoloģiju attīstību mainās cilvēku paradumi. Šodien arvien vairāk cilvēku aizņemas, izmantojot mūsdienu risinājumus interneta vidē, kas ir daudz ērtāki, ātrāki un pieejamāki. Nav vairs jādodas uz bankas filiāli, jāstāv garās rindās un jāiet cauri neskaitāmiem birokrātiskiem procesiem. Līdz ar informācijas pieejamības paliecināšanos cilvēki arī daudz labāk var izvērtēt pieejamos piedāvājumus un novērtē pakalpojumus, kuriem ir caurspīdīgi un skaidri nosacījumi bez slēptām komisijām.

Ko plānojat iesākt ar konkursā gūto balvu? Kādi ir tuvākie plāni? (Mintos guva uzvaru konkursā Rietumu Fintech Challenge by TechHub Academy)

Konkursā saņemto balvu viennozīmīgi ieguldīsim attīstībā.  Tuvākie plāni saistīti gan ar ģeogrāfisku izplešanos aizņēmēju pusē, gan ar aizdevumu veidu klāsta pilnveidošanu, gan komandas pastiprināšanu. Esam priecīgi, ka mūsu darbs tika atzinīgi novērtēts Rietumu Fintech Challenge, taču apzināmies, ka esam tikai pašā sākumā tam, ko vēlamies sasniegt – pārveidot tradicionālo banku sistēmu.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas