74% skolēnu atzīst, ka tehnoloģijas palīdz uztvert un izprast mācīto

1 komentārs

Aptaujājot vairāk nekā 2300 skolēnus par skolotājiem, var secināt, ka digitālo tehnoloģiju pielietojums stundās ir atkarīgs nevis no mācītā priekšmeta specifikas, bet no skolotāja izpratnes par tehnoloģijām un izdomas, kā tās jēgpilni pielietot mācību procesā.

2361 skolēns atsaucās aicinājumam novērtēt savus skolotājus, kas piedalās apmācībās, kā arī izteica viedokli par tehnoloģiju pienesumu efektīvāka mācību procesa nodrošināšanā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Analizējot to priekšmetu skolotājus, par kuriem tika saņemtas vairāk nekā simts atbildes, var secināt, ka visaugstāk skolēni novērtējuši programmēšanas pamatu un informātikas skolotāju digitālās prasmes, viņiem seko fizikas un matemātikas skolotāji, arī valodu skolotāji saņēmuši augstu novērtējumu.

Kas attiecas uz skolēnu viedokli par digitālo tehnoloģiju pielietošanu skolā, tad 77% atzīst, ka tas padarītu mācību procesu interesantāku, 74% uzskata, ka tehnoloģijas palīdzētu vieglāk uztvert un saprast mācīto, bet 71% būtu vieglāk atcerēties mācību vielu, ja tās apguvē tiktu izmantotas tehnoloģijas.

Skolotāju viedoklis par tehnoloģiju pielietojumu mācībās ir vēl atbalstošāks, bet šeit jāņem vērā, ka to pauduši programmas Samsung Skola nākotnei dalībnieki, kuri ir ļoti atvērti un progresīvi domājoši pedagogi.

Noslēdzoties Samsung Skola nākotnei apmācībām, 96% programmas dalībnieku atzinuši, ka ieguvuši vērtīgas zināšanas un prasmes. Visaugstāk skolotāji novērtējuši iespēju apgūt IT rīkus, un, lai arī skolotāja darbs ikdienā ir runāt skolēnu priekšā – tieši publiskās runas mācības. Līdztekus jaunapgūtajām zināšanām un prasmēm, skolotāji atzina, ka guvuši iedvesmu, jaunas idejas, kā arī tagad jūtas saliedētāki kā komanda. Vaicāti par praktiskām izmaiņām mācību procesā, ko skolotāji jau ieviesuši, vairums uzver Google docs lietošanu, kā arī aktīvāku skolēnu iesaisti mācību procesā.

Apkopojot skolotāju pašnovērtējumu pirms un pēc programmas, visbūtiskākās izmaiņas vērojamas digitālās kompetences rādītājos – skolotāju digitālās komunikācijas, jauna satura radīšanas un problēmu risināšanas prasmes pieaugušas par 10% un sasniedz vidēji 84%. Augstākais vērtējums – 93% sasniegts informācijas meklēšanas un glabāšanas jomā. Savukārt, visstraujākais kāpums, 13% ir digitālās drošības un veselības tematam, kuru no visām apgūtajām IT tēmām skolotāji atzina par visbūtiskāko.

Programmā ”Samsung Skola nākotnei” 60 pedagogi no 15 Latvijas skolām četrus mēnešus bez maksas apguva mūsdienu mācību procesā noderīgas prasmes un zināšanas – jēgpilnu tehnoloģiju lietošanu mācībās, pārmaiņu vadību, diskusiju prasmes, komandas veidošanu un daudz citu tēmu, kas skolotājiem palīdzēs pilnveidot mācību procesu. Programmas gaitā visas skolas izstrādāja pārmaiņu projektus. Par labāko tika atzīts un Samsung tehnoloģijas 10 000 eiro vērtībā saņēma Preiļu valsts ģimnāzijas projekts, kas paredz iespēju skolēniem pašiem izvēlēties mācību laiku un vietu.

1 komentārs

TOP komentāri

  • mp4
    0

    mp4

    Apšaubu šādas aptaujas objektivitāti.
    Domāt par to, ka es labāk saprotu vai uztveru ir skaisti.
    Bet pierādiet to ar objektīviem faktiem, piemēram, par cik ir uzlabojušies vērtējumi?

    27.05.2016 12:31

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks? 1

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas