NASA pētniece prognozē, ka līdz 2025. gadam atradīs pierādījumus dzīvībai uz citām planētām

Foto: EPA/LETA

ASV Nacionālās aeronautikas un kosmosa administrācijas (NASA) pētniece Elena Stofana prognozē, ka pēc desmit gadiem būšot atrasti pirmie pierādījumi dzīvības pastāvēšanai uz citām planētām, ziņo vietne space.com.

“Domāju, ka turpmāko desmit gadu laikā iegūsim spēcīgus pierādījumus dzīvības pastāvēšanai ārpus Zemes, bet pēc 20 vai 30 gadiem mums jau būs neapgāžami pierādījumi,” otrdien diskusijā par NASA centieniem atrast dzīvību uz citām planētām sacīja zinātniece.

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

“Mēs zinām, kur meklēt. Mēs zinām, kā meklēt,” teica Stofana. “Lielākajā daļā gadījumu mums ir arī vajadzīgās tehnoloģijas, un mēs esam ceļā uz to izmantošanu.”

Bijušais astronauts Džons Grunsfelds, kurš strādā NASA pētniecības nodaļā, arī prognozē drīzus atklājumus. “Uzskatu, ka esam vienas paaudzes attālumā no atklājumiem mūsu Saules sistēmā, bet līdz dzīvības atklāšanai uz planētas ārpus tās nomainīsies vēl viena paaudze,” viņš minēja.

Jaunākie atklājumi apstiprina, ka dažviet Saules sistēmā un Piena Ceļā esot piemēroti apstākļi dzīvības pastāvēšanai. Piemēram, uz Jupitera pavadoņiem Eiropas un Ganimēda, kā arī Saturna pavadoņa Encelāda atklāti pazemes okeāni.

Senā pagātnē lielu daļu Marsa virsmas klājis okeāns. Zinātnieki uzskata, ka uz Marsa virsmas redzamos tumšākos laukumus atstājis sālsūdens.

Turklāt Marsa izpētes pašgājēja robota Curiosity veiktie urbumi un akmeņu ķīmiskā analīze rāda, ka pirms aptuveni 3,6 miljardiem gadu apstākļi bijuši pareizie ezera pastāvēšanai, kurš varējis uzturēt mikrobioloģisku dzīvību.

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Vasara nozīmē sauli, karstumu, košus tērpus un aizvien mazāk un mazāk laika, lai pagūtu parūpēties par to, lai šajā laikā mūsu izskats būtu tiešām veselīgs un pievilcīgs. Tā ir tiesa – vasarā mūsu āda saskaras ar ļoti daudziem izaicinājumiem: karsto sauli, sāļo jūras ūdeni un pilsētas piesārņojumu, tāpēc rūpes par ādu vasaras sezonā ir visnotaļ būtiskas.

Vēl par šo tēmu