Desmitajai daļai interneta lietotāju tiešsaistē ir nozagta nauda, secināts pētījumā

0 komentāri

Pieaugot tiešsaistes finansiālo apdraudējumu daudzveidībai un skaitam, 48% patērētāju ir uzbrukuši krāpnieki, lai noziedzīgas iedzīvošanās nolūkā ar maldināšanu izvilinātu no viņiem konfidenciālu un finansiālu informāciju. Un satraucoši daudz — 11% — uzbrukuma tiešsaistē dēļ ir zaudējuši naudu, liecina Nesenais Kaspersky Lab un B2B International veiktais pētījums.

Apsekotajā 12 mēnešu periodā gandrīz puse interneta lietotāju ir saskārusies ar finansiāliem apdraudējumiem. Apdraudējumi ietvēra aizdomīgu e-pasta vēstuļu saņemšanu, kuras it kā sūtījusi banka (22%) vai mazumtirdzniecības vietne (15%), un aizdomīgas mājaslapas, kas pieprasa finanšu datus (11%).

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Arī Latvijā interneta lietotāji kļūst par upuriem krāpnieciskām darbībām tīmeklī vai kibernoziedznieku mēģinājumiem iegūt piekļuvi viņu kontiem. Saskaņā ar Latvijas interneta lietotāju aptauju, 8% respondentu ir saskārušies ar situāciju, kad it kā banka lūdza sniegt tai viņu bankas un lietotāja kontu pieejas un paroles. Turklāt 7% ir saņēmuši šādus lūgumus ar sociālo tīklu un internetveikalu starpniecību.

Notikušajos finansiālajos negadījumos 6% respondentu ir zaudējuši naudu tiešsaistes krāpšanas vai viltību dēļ, 4% ir kļuvuši par finanšu iestādes datu noplūdes vai zuduma upuriem un 3% ir nozagti kriptonaudas (piemēram, Bitcoin) vai e-naudas līdzekļi. Kopumā 11% lietotāju visā pasaulē ir ziņojuši par apzagšanu tiešsaistē.

Pētījums atklāja, ka apzagto upuru vidējie zaudējumi bija 283 USD, bet piektdaļa (22 %) ir zaudējusi vairāk nekā 1 000 USD. Tikai pusei (54%) no naudas zaudējuma cietušo ir izdevies atgūt visus nozagtos līdzekļus, bet ceturtdaļa (23%) nav spējusi atgūt neko.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas