Vēsturiskais bruģis apdraud satiksmes drošību, bet tā maiņa neesot iespējama

1 komentārs

Vēsturiskais bruģis, kas savulaik ir klāts uz daudzām Rīgas un citu Latvijas pilsētu ielām, šobrīd daudzviet apdraud satiksmes drošību, uzskata autoeksperti. Taču nomainīt to ar citu segumu neļauj kultūrvēsturiskā pieminekļa statuss.

Bruģis, tāpat kā cita tipa ceļa segums, laika gaitā zaudē savu kvalitāti – tas nosēžas un tajā palielinās plaisas. Galvaspilsētā Rīgā ir tādas ielas ar vēsturisko bruģa segumu, kur pats ceļš ne vien nav līdzens, bet bruģakmeņi arī ir tik būtiski izkustējušies no savām vietām, ka kļuvuši satiksmes dalībniekiem bīstami. Viena no tādām vietām ir Rīgā, Annas ielā, kur bruģis jau sen nosēdies zemāk par aku, un risks, pa to braucot, sabojāt automašīnu, ir ļoti liels.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Tikmēr Valsts kultūras pieminekļu inspekcijas pārstāvji uzskata, ka pašam bruģim nav ne vainas un drošību tas neapdraud. Problēma slēpjas tajā, ka tas netiek pienācīgi kopts.

Bruģim ir kultūrvēsturiskā vērtība, uzsver inspekcijā. Piemēram, Vecrīgā dabīgais akmens bruģis pirmo reizi tika ieklāts 15. gadsimta sākumā, kad tika bruģēts Rātslaukums. Plašos mērogos Rīgas ielas tika bruģētas kopš 18. gadsimta. Tāpēc kultūras pieminekļu eksperti uzskata, ka bruģēto ielu tradīcija Rīgā ir jāsaglabā. Tam īsti nepiekrīt autoeksperti.

Juris Zvirbulis auto eksperts, LAMB prezidents:

Protams, vēsture ir saudzējama un kopjama lieta, tomēr mēs nedzīvojam muzejā, bet reālajā dzīvē. Šīs vēstures vērtības ir jākopj un jāuztur attiecīgā kārtībā, atbilstoši mūsdienu prasībām. Mēs jau neejam tādā tualetē, kāda bija viduslaikos, mēs lietojam to atbilstoši 21. gadsimta iespējām.

Latvijas Automoto biedrības prezidents iesaka nomainīt bruģi vismaz uz tiltiem, jo tur satiksmes intensitāte ir ”pārāk nopietna”. Piemēram, uz Gaisa tilta tieši tilta segas klājuma – bruģa – dēļ notiek arī avārijas. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji saka, ka bruģa maiņa būtu iespējama, bet ar šādu piedāvājumu būtu jāvēršas Valsts kultūras pieminekļu inspekcijā.

Šogad bruģa seguma uzturēšanas remontdarbi ir veikti par 370 tūkstošiem eiro, un līdz gada beigām vērienīgi remonti bruģa segumiem vairs nav paredzēti.

Kopumā galvaspilsētā ar šādu vēsturisku bruģi ieklātas ielas 70 kilometru garumā. Iedzīvotāji ik pa laikam sūdzas par bruģa kvalitāti, taču neviens to nav lūdzis nomainīt pret asfaltbetona segumu.

1 komentārs

TOP komentāri

  • Ex
    0

    Ex

    Nabadziņi,bruģis ir jakopj,ja vajag japārliek utt,nevis pēc kārtējā kabeļa ielikšanas akmeņi jasamet.Plika blietēšana neko nedod.Vienkārši tiem kam jauztur ceļi negrib maksāt par to spečukiem,ja vēl visi nav aizmukuši,bet gatavi izgāzt naudu sūdīga asfalta ieklāšanā.:)

    16.06.2015 22:16

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas