Ziemeļvidzemes vecie dzelzceļi pārtaps par velobraucēju takām

3 komentāri

Daudzviet Latvijā cauri lauku ainavai stiepjas neizmantotas dzelzceļa sliedes. Ziemeļvidzemē šo pamestības simbolu nolemts pārvērst par atpūtnieku pievilkšanas punktu – sadarbībā ar Igauniju top 750 kilometrus garš maršruts velobraucieniem un pārgājieniem.

Lai zaļais dzelzceļš taptu, gan vēl liels darbs priekšā – jācērt krūmi, jāizņem vecie sliežu gulšņi un jāsaremontē pussabrukušie tilti. Limbažu pusē 7 kilometrus garš bijušā dzelzceļa posms jau ir sakopts.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Pagājušā gadsimta 50. gados Ziemeļvidzemē bija plašs dzelzceļa tīkls. Pirms 15 gadiem uz Limbažiem varēja aizbraukt ar vilcienu. Nu sliedes noņemtas un līnijas aizaugušas kokiem.

Aina, kas paveras šobrīd, pēc 2 gadiem būs radikāli mainījusies. Piesaistot teju 1 miljonu eiro Eiropas fondu līdzekļu, kopā ar Igaunijas pašvaldībām sākta projekta ”Green Railway” īstenošana. Tas ir projekts, kas paredz bijušo dzelzceļa infrastruktūras objektu sakārtošanu un piemērošanu tūrisma vajadzībām.

Pirmā Igaunijas pilsēta,kas pievienosies zaļajam dzelzceļam, ir Meizakila  -mazpilsēta Igaunijas dienvidos, Vīlandes apriņķī. Tur plānots izveidot arī īpašu dzelzceļa vēsturei veltītu ekspozīciju.

Tikmēr Latvijā pirmrindniece Zaļā dzelzceļa izveidē ir Limbažu pašvaldība, kas jau sakopusi septiņus kilometrus garu bijušā dzelzceļa posmu no Limbažiem līdz Katvaru ezeram, kā arī bijušā šaursliežu dzelzceļa posmu pie Niedrāju – Pilkas purva.

Zaļais dzelzceļš nav paredzēts motorizētajam transportam, bet tur ļauts doties izjādēs ar zirgiem un ziemā varēs arī slēpot. Savukārt, velotūristiem, tā ir iespēja pārvietoties pa drošu maršrutu, nebraucot pa lielajiem ceļiem.

Projekts tikko sācies, bet Alojas novads jau iztīrījuši vairāk nekā 20 km, to dara arī Kocēni. Uz nākamo gadu jābūt posmiem nolīdzinātiem un ap šo laiku sāksim trašu marķēšanu, atpūtas vietu ierīkošanu, tiks atjaunoti arī vecie tilti.

Projekta ieviesēji tic, ka nākotnē zaļais dzelzceļš dos iespēju attīstīt arī uzņēmējdarbību – trases tuvumā veidot nomas punktus, piedāvāt naktsmītnes un ēdināšanas pakalpojumus.

Vienlaikus ir bažas, vai projektā pilnvērtīgi būs gatava iesaistīties arī valsts, jo ne visi vecā dzelzceļa posmi ir atdoti pašvaldībām. Daudzi joprojām ir Satiksmes ministrijas valdījumā.

3 komentāri

TOP komentāri

  • xio
    +2

    xio

    Varbūt Rail Baltica arī uzreiz būvēt kā "zaļo dzelzceļu"? Tā ekonomiskā pamatotība pilnīgi nekāda, atskaitot ES 4 miljardu apgūšanu. Izlaidīsim posmu "nolaist dzelzceļu līdz kliņķim" kā Limbažu-Skultes gadījumā, un būs mums jauns zaļais eko velo zirgu dzelzceļš pa taisno uz Tallinu!

    14.04.2017 20:39

  • Valters Korālis
    0

    Valters Korālis

    Attēlā - vecais Mucenieku tilts. Šeptīgi uzņēmēji gandrīz lūžņos gribēja sagriezt (līdzīgi kā sliedes un krāsainais kabelis(, tauta pretojās šī tilta iznīcināšanai, jo industriālais mantojums... Bet Limbažu apvadceļš tā arī nekļuva par apvadceļu ši vārda pilvērtīgā nozīmē, t.i. nesākās pirms šī Mucenieku tilta, lai turpmāk varētu iebraukt auto ar llielgabarīta kravām, tās turpinās vest caur Kaijciemu.

    15.04.2017 22:35

  • vecais
    0

    vecais

    Un lidlaukus ielu basketbolam..., vecais Ulmanis tak bija stulbenis to visu būvēdams....

    15.04.2017 03:25

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas