Eksperts: Ārvalstu tirgos ātrāk un lētāk iesoļot var ar franšīzi

0 komentāri
Eksperts: Ārvalstu tirgos ātrāk un lētāk iesoļot var ar franšīzi
Foto: Flickr

Viena no priekšrocībām, ko nodrošina franšīzes biznesa darbības forma, ir ātrāka iekļūšana ārvalstu tirgos, stāsta lielākās ASV franšīzes konsultāciju kompānijas “Francorp” pagājušā gada nogalē dibinātās franšīzes SIA “Francorp Baltic” īpašnieks un vadītājs Artūrs Breiers.

Viņš norāda, ka tas ir iespējams, pateicoties franšīzes modeļa galvenajām trīs priekšrocībām, kas ir nauda, cilvēki un laiks.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

“Uzņēmējam, kas grib attīstīties stabili, bez liekas steigas un ilgtermiņā, labāk ieteiktu franšīzes darbības formu, jo tad viņam nebūs jāizvēlas kredīts bankā vai, piemēram, jāreģistrē komercķīlas, lai atvērtu 20 jaunas tirdzniecības vietas. Uzņēmējs varēs paplašināt savu tirdzniecības vietu tīklu, balstoties uz franšīzes ņēmēju finansiālo ieguldījumu jaunu tirdzniecības vietu atvēršanā,” skaidro A. Beiers.

Savukārt, ja arī uzņēmējam pietiktu naudas šo jauno 20 vietu atvēršanai, tad, visticamāk, viņam varētu nepietikt atbildīgu darbinieku, kurus salikt šajās vietās. Ja pieņem, ka vidēji vienā vietā nepieciešami pieci darbinieki, tad uz 20 vietām tie būs 100 darbinieki.

“Atrast 100 darbiniekus, kuriem ir pareizā darba ētika un kuriem var pilnībā uzticēties, ir liels izaicinājums,” piebilst franšīzes konsultāciju uzņēmuma “Francorp Baltic” vadītājs.

Bet trešā priekšrocība – laiks – izpaužas tādā veidā, ka, esot franšīzes devējam, uzņēmējam ir iespējams salīdzinoši īsā laikā atvērt tās, piemēram, 20 jaunās tirdzniecības vietas.

Kā spilgtāko piemēru šāda veida attīstībai pēc franšīzes principa Beiers norāda zīmolu “McDonald’s”, kas pirmo ēstuvi atvēra 1955.gadā un, pieņemot lēmumu, darboties kā franšīze, patlaban visā pasaulē ir atvērusi vairāk nekā 35 000 “McDonald’s”.

Pretējs piemērs, kad uzņēmēji sākotnēji pieņēma lēmumu attīstīties paši saviem spēkiem, ir minams viens no pirmajiem ASV ātrās ēdināšanas zīmoliem “White Castle”, kas savu pirmo ēstuvi atvēra 1921.gadā, bet pagājušajā gadā ASV pavisam darbojās 350 ēstuves.

Taču papildus iepriekš minētajām trīs priekšrocībām franšīzes uzņēmējdarbības forma arī veicina ātrāku ieiešanu ārvalstu tirgos. “Kā labākos piemērus franšīzes izmantošanā iekļūšanai ārvalstu tirgos varu minēt vietējo zīmolu “Double Coffe”, kas ir kļuvis ievērojams Krievijā un “Stenders”, kura franšīzes pārstāvniecības ir vairāk nekā 20 valstīs ārpus Latvijas,” atzīmē A. Beiers.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, SIA “Francorp Baltic” dibināta 2013.gada 26.novembrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,42 eiro. “Francorp Baltic” īpašnieks ir Beiers.

“Francorp Baltic” ir ASV franšīzes konsultāciju kompānijas “Francorp” reģionālā pārstāvniecība Baltijas valstīs. Kopumā “Francorp” ir 12 reģionālie biroji, kas aptver 45 valstis. Kompānijas “Francorp” franšīzes konsultāciju tirgus daļa ASV ir ap 80%, bet pasaules līmenī tā varētu aizņemt divas trešdaļas no franšīzes konsultāciju tirgus.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
”Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar ”Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

“Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar “Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

23.martā, ”Mill Rīga” telpās norisinājās ”Absolut Invite 2017” bārmeņu konkurss, kurā notika cīņa par galveno balvu – iespēju piedalīties ”Absolut Invite” pasaules finālā – Zviedrijā, kā arī gada garumā kļūt par ”Absolut” sadarbības bārmeni, kopā apceļojot pasaules labākos bārus. Sīvā cīņā uzvaru izcīnīja ”Mākonis Coctail&Designe” pārstāvētā komanda, kuras sastāvā bija bārmeņi Rihards Piternieks un Ilmārs Munkevics.

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas