Valsts iestādes vēstules iedzīvotājiem raksta nesaprotamā valodā; rosina to mainīt

2 komentāri

Lai ierēdņu valoda kļūtu draudzīgāka iedzīvotājiem, izdotas vēstuļu rakstīšanas vadlīnijas. Rokasgrāmatas autori ir Valsts kancelejas darbinieki, kuri cer, ka, pateicoties padomiem, tiks uzlabota valsts iestāžu saziņa ar iedzīvotājiem.

Vēstule ir svarīgs saziņas rīks. No rakstītāja izpratnes par labu vēstuli ir atkarīgs saziņas rezultāts, klienta apmierinātība un valsts pārvaldes tēls. Šie vārdi ievada vēstuļu rakstīšanas rokasgrāmatu, kuras mērķis ir palīdzēt ierēdņiem uzrakstīt ne vien lietišķu, bet arī viegli uztveramu vēstuli.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Par to, ka ierēdņiem šādas vadlīnijas lieti noderētu, savā darbā ir pārliecinājušies Latviešu valodas aģentūras darbinieki.

Dite Liepa
Latviešu valodas aģentūras galvenā lingviste

Patiešām ir jāatzīst, ka tās tiek rakstītas sarežģītā, samudžinātā valodā, garos teikumos, kur citāts seko citātam, kur neviens nav pievērsis uzmanību stilam.

Līdz ar to nepieciešamība uzlabot valsts iestāžu saziņu, viņasprāt, ir acīmredzama.

Dite Liepa
Latviešu valodas aģentūras galvenā lingviste

Lai nav tā, ka cilvēks saņem vēstuli un nesaprot. It kā jau latviski ir rakstīts, bet rakstīts tik sarežģīti un smagnēji, ka patiešām ir grūti saprast.

Vēstuļu rakstīšanas vadlīnijās ir izklāstīti mūsdienīgas saziņas principi, lai vēstules būtu ar skaidri formulētu mērķi un adresātam draudzīgā valodā uzrakstītu saturu.

Kā stāsta Valsts kancelejā, tas ir arī galvenais iemesls, kāpēc vadlīnijas ir izdotas.

Daina Vaivare
Valsts kancelejas Tiesību aktu redakcijas departamenta vadītāja

Mums nevajadzētu pārcelt to smagnējo juridisko frazeoloģiju vēstulēs. Mums vienkārši vajag atrast šos vienkāršos, dzīvos vārdus, kā pašiem saprast, ko mēs esam uzrakstījuši. Un mēs ceram arī, ka tie cilvēki, kas lasīs, labāk sapratīs vēstuli.

Rokasgrāmata sniedz daudz konkrētu padomu, kuri ir izklāstīti vairāk nekā 20 lappusēs. Vai vadlīnijas tiešām uzlabos valsts iestāžu saziņu ar iedzīvotājiem, lingviste Dite Liepa saka – tas atkarīgs no katra ierēdņa attieksmes.

Valsts kancelejas darbinieki neplāno kontrolēt, vai valsts iestādes vadlīnijas tiešām izmanto, bet izsaka cerību, ka bez ievērības tās nepaliks.

2 komentāri

TOP komentāri

  • Arī ierēdnis
    0

    Arī ierēdnis

    Atbalstāma iniciatīva, taču piegājiens atkal tipiski birokrātisks - vadlīniju izdošana. Manuprāt, pietiktu ar ierēdņa labo gribu uzrakstīt vēstuli "cilvēku valodā", vienkārši un saprotami, nevis pārrakstot palagu izmēra likumu un noteikumu citātus un nebeidzamas atsauces uz likumu pantiem.

    20.03.2017 15:17

  • SO.
    0

    SO.

    Valodas ciņi un čakārņi valsts ierēdņiem ir vajadzīgi, lai iespējamu konfliktu gadījumos varētu patverties uz "interpretācijas dažādību", sak.,nesapratāt, kā vajag.

    19.03.2017 11:33

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas