Uzzini, kā izvēlēties dabīgu pārtiku?

0 komentāri

Ikdienā iegādājoties pārtikas produktus, mūsu izvēli nosaka produkta izskats un iepakojums, nereti arī maka biezums vai noskaņojums, taču uztura speciālisti iesaka pievērst lielāku uzmanību arī produktu dabīgumam. Tas ir īpaši svarīgi, jo liela daļa pārtikas produktu, ko ikdienā iegādājamies, nemaz nesatur tās uzturvielas, kuras vēlamies uzņemt.

Izrādās, ka vidēji 70% pārtikas produktu ir pārstrādāti, rafinēti, attīrīti un citādi apstrādāti, kā rezultātā produkts nesatur tās uzturvielas, ko organismam vajadzētu saņemt. Tieši otrādi – tos pat varētu saukt par veselībai neieteicamiem. Lai arī mūsdienu cilvēkam šāda pārtika ir ērta – ātri un viegli pagatavojama, jārēķinās, ka tās uzturvērtība ir neliela, bet produkti satur lielu tauku un cukura daudzumu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Salīdzinājumā ar 1970. gadu šobrīd cilvēks dienā uzņem vidēji par 460 kalorijām vairāk uz tauku, rafinēto ogļhidrātu, pievienoto cukuru un saldinātāju bāzes.

Produkti tiek pārveidoti (piemēram, daļēji hidrogenētas augu eļļas), porcijas kļūst lielākas, vienlaikus sarūk fiziskā aktivitāte, un rezultātā veidojas liekais svars. Mūsu organisms uz šīm negatīvajām ietekmēm reaģē ar dažādām saslimšanām – sirds/asinsvadu slimībām, cukura diabētu, onkoloģiskām saslimšanām, hiperaktivitāti, depresiju, alerģijām, gremošanas trakta un smadzeņu darbības traucējumiem, enerģijas trūkumu un citām – šis saraksts diemžēl ir teju nebeidzams, norāda Alise Kindzule.

Cilvēka organisms ir radīts kvalitatīvas, daudzveidīgas un “dzīvas” pārtikas uzņemšanai. Bieži vien varam apjukt garajos “labo” un “slikto” produktu sarakstos, bet patiesībā viss ir vienkārši. Jāsāk ar to, ka ēdam īstu, uzturvielām bagātu pārtiku, kas satur pēc iespējas mazāk pārtikas piedevu, piemēram, mākslīgu krāsvielu, garšas pastiprinātāju, konservantu. Turklāt tā vietā, lai nebeidzami vairotu uztura bagātinātāju ražotāju industrijas peļņu, ir jāļauj, lai dabīgs uzturs kļūst par mūsu organisma zālēm.

“Dzīva” pārtika ir produkti, kas ir tuvi dabai un minimāli apstrādāti. Tie ir pilngraudu produkti rafinēto produktu vietā, svaigi augļi un dārzeņi industriāli ražoto sulu, mērču un konservu vietā, arī kvalitatīvi gaļas un piena produkti un veselīgas uzkodas bērniem. Šādi produkti pabaro ķermeni un dod pareizos “būvmateriālus” organismam.

Tāpat ir vērts izvēlēties vietējos sezonālos produktus, jo tie ir svaigāki un tiem piemīt labākas garšas nianses. Šie produkti netiek apstrādāti un gatavoti ilgai un tālai transportēšanai. Ņemot vērā transportēšanas ilgumu, saldēti dārzeņi bieži satur pat lielāku uzturvērtību kā svaigi importētie, jo tie tiek saldēti uzreiz pēc novākšanas.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas