Volkswagen izmešu skandāls arī Latvijā: kāds auto īpašnieks pieprasa 50 000 eiro

0 komentāri

Volkswagen izmešu skandāla ēnā kāds automašīnas Audi īpašnieks vēlas izmantot Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzētās iespējas atgūt visus par brāķēto auto samaksātos aptuveni 50 000 eiro. Ja šī lieta nonāks līdz tiesai, tā var kļūt par precedentu veidam, kā Latvijā tiek risināts skandalozais gadījums autobūves industrijā.

Jaunais auto iegādāts pie Audi oficiālā dīlera Latvijā Moller Auto Mežciemā, pret to arī vērsts oficiālais pieprasījums. “Uz jautājumu, kādēļ, – varētu atbildēt kā jebkurš pircējs, kurš ir iegādājies kaut ko, kas neatbilst gaidītajam, kur pircējam ir tiesības prasīt naudu atpakaļ,” raidījumam skaidroja zvērināts advokāts Jānis Kucenko.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Viņš piebilda, ka šajā gadījumā būtu grūti teikt, ka pārdevējs ir pretimnākošs. “Tas, ko mēs esam izdarījuši likumā paredzētajā kārtībā – iesnieguši rakstveida prasījuma pieteikumu un saņēmuši no pārdevēja noraidošu atbildi,” informēja advokāts.

Foto:

Moller Auto direktors Andris Griķis norādīja, ka līdz šim tikai vienā gadījumā kāda kliente ir pieprasījusi atmaksāt visu pirkuma summu, taču tas bijis jau jūlijā. Tas ir teju mēnesi pēc auto iegādes un vēl pirms pasauli pāršalca izmešu skandāls. Moller Auto vadītājs neizslēdza, ka šī ir tā pati pircēja, kura tagad izmanto izmešu lietu, lai tiktu pie naudas.

Tikmēr klienta advokāts ne noliedz, ne apstiprina, ka tā ir tā pati kliente, bet vienlaikus uzskata, ka tam nav nozīmes, jo galvenais ir, ka auto ir brāķēts un klientam ir tiesības atprasīt naudu. “Pārdevējs principā atzīst, ka šai automašīnai ir šis defektīvais dzinējs, bet atsakās novērst šo trūkumu mūsu norādītajā veidā. Piedāvā gaidīt aptuveni gadu, kad mūs uzaicinās veikt līdz galam tehniski nesaprotamus risinājumus trūkumu novēršanai,” vērtēja Kucenko.

Moller Auto direktors norāda, ka pārdotais auto ir līgumam atbilstošs. Viņš piebilst, ka slāpekļa oksīda izmešu ierobežošana ir vides aizsardzības, nevis patērētāja tiesību jautājums. Tāpat, piemēram, dzīvnieku labturības noteikumu neievērošana desu nepadara par “nelikumīgu”.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) neskaidrību dēļ patlaban atsakās no komentāriem. Bet Audi īpašnieka advokāts no ieceres neatkāpsies un aicina šo lietu pārdomāt arī citiem brāķēto auto īpašniekiem. “Kamēr virmo kaut kādas ziņas par to, ka rūpnīca un pārdevēji novērsīs kaut kādā termiņā, tikmēr, nepiesakot pretenziju, var pazaudēt šo iespēju pavisam,” sprieda advokāts un aicināja pirmo soli – pieteikt pretenziju pārdevējam – veikt pēc iespējas ātrāk.

Advokāts norādīja, ka drīz mainīsies šādu jautājumu risināšanas kārtība. Šobrīd vairāk tā esot PTAC kompetence, bet no nākamā gada tiek ieviestas institūcijas, kas izskata jautājumus ārpustiesas ceļā. Abos gadījumos pēc tam tiek iesaistīta tiesa. Latvijā problēma kopumā konstatēta 4433 Volkswagen markas automobiļiem un 654 Audi spēkratiem.

Skaties video:

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas