Tas ir noskaidrots – “pelnošākais” fotoradars atrodas uz Jelgavas šosejas

7 komentāri

Par ātruma pārsniegšanu aizvadītajā diennaktī atkal sodīti 275 šoferi. Aptuveni tāds skaits autovadītāju ik dienas nonāk policijas redzeslokā. Taču šonedēļ arī aprit 4 mēneši, kopš uz Latvijas ceļiem atkal parādījušies stacionārie fotoradari, un policija priecājas, ka vismaz šajos ceļa posmos vidējais braukšanas ātrums samazinās. Kolēģe Kristīne Žilde-Krēvica devās noskaidrot, kuri no radariem valstij ir visienesīgākie.

Izrādās, ka visienesīgākais radars Latvijā atrodas uz Jelgavas šosejas – tas ir uzstādīts tikai trīs mēnešus, bet dienā “uzķer” aptuveni 30 šoferus. Kā izskaidrot šādu paradoksu, nezina arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija, kas atbildīga par stacionāro radaru ieviešanu un uzraudzību. Brīdinājuma zīmes izvietotas abos virzienos, bet ceļā uz Jelgavu ik dienu fiksē 27 pārkāpumus, kamēr uz Rīgu – tikai trīs.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Cits paradokss ir Varkaļu kanāls, kur dienā ātrumu pārkāpj knapi viens šoferis – iespējams, tāpēc, ka šeit uzstādīja pirmo radaru, kas tāpēc ieguva vislielāko popularitāti.

Starp pārējiem šobrīd aktīvajiem 11 stacionārajiem radariem darba netrūkst arī pie Branku pagrieziena, Saulkalnes pieslēgumā, uz jaunās Maskavas šosejas pie Ķeguma pagrieziena un arī citviet. Nepilnos četros mēnešos izrakstīti sodi par 200 tūkstošiem eiro, no kuriem apmaksāta nepilna puse.

Policija ir apmierināta ar radaru sniegumu. Ātrums vismaz šajos punktos samazinoties, turklāt – ja pagājušajā gadā nepilnos četros mēnešos tikai ar ekipāžām izdevās notvert 32us tūkstošus pārkāpēju, tad šogad ar radariem – jau 40 tūkstošus.

Šogad vien radaru skaitu plānots palielināt līdz 40, izvēršot tīklu arī tālāk no Rīgas. Radaru karte pieejama CSDD mājaslapā. Sarežģītās birokrātiskās procedūras dēļ tie gan, visticamāk, sāks darboties vēlāk. Līdzīgi kā uz Dienvidu tilta vai Krasta ielā, kur radars pagaidām pārkāpējus vēl neķer.

Cits ātrumu ierobežojošs faktors ir ceļazīmes, kas šosezon atkal mainītas. Piemēram, jaunajam Tīnūžu – Kokneses ceļam noņemta atļautā 100 kilometru ātruma zīme, pamatojot to ar mānīgi labo ceļa kvalitāti, kas mudina veikt pārgalvīgas apdzīšanas un noved pie avārijām.

Kopš pirmdienas “simtnieks” parādījies īsos ceļa posmos uz tikai trim šosejām – Tallinas, Jelgavas un Daugavpils.

Skaties video:

7 komentāri

TOP komentāri

  • nu bet
    +6

    nu bet

    tas virsraksts ir atbilstošs! Tiešām te svarīgākais ir piepelnīties nevis uzlabot satiksmi!

    09.06.2015 21:22

  • šnabis
    +1

    šnabis

    es dzeru un braucu un radars neko nemana 0_0

    09.06.2015 23:29

  • Meitene
    +1

    Meitene

    Pie Varkaļu kanāla ir nelīdzens ceļš (tilta salaidumi), tāpēc arī maz "uzķeras".
    Šis fakts pierāda vien to, ka radari ir salikti nevajadzīgās vietās. Neesmu redzējusi, ka pie Varkaļu kanāla būtu bijušas avārijas, kur nu vēl bieži. Bet ir vietas, kur ir ātruma ierobežojumi (piemēram, pie Ķemeru purva laipas), tādās vietās nav neviena radara. Tā arī nesaprotu, kāda jēga tiem radariem tajās vietās, kur tie reāli ir izvietoti?

    09.06.2015 23:10

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
”Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar ”Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

“Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar “Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

23.martā, ”Mill Rīga” telpās norisinājās ”Absolut Invite 2017” bārmeņu konkurss, kurā notika cīņa par galveno balvu – iespēju piedalīties ”Absolut Invite” pasaules finālā – Zviedrijā, kā arī gada garumā kļūt par ”Absolut” sadarbības bārmeni, kopā apceļojot pasaules labākos bārus. Sīvā cīņā uzvaru izcīnīja ”Mākonis Coctail&Designe” pārstāvētā komanda, kuras sastāvā bija bārmeņi Rihards Piternieks un Ilmārs Munkevics.

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas