Saeimā meklē risinājumus, kā sabiedriskie mediji varētu aiziet no reklāmas tirgus

0 komentāri

Latvija šobrīd ir vienīgā Baltijas valsts, kurā sabiedriskie mediji joprojām pārraida reklāmas. Līdz šim gan trūkusi politiskā griba šo jautājumu risināt, jo nav atrasti veidi, kā kompensēt atteikšanos no reklāmas valstij piederošajos plašsaziņas līdzekļos.

Diskusijas par to, ka sabiedriskajiem medijiem – Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai – nevajadzētu pārraidīt reklāmas, norit jau gadiem. Pašlaik valsts televīzija un radio saņem naudu gan no valsts budžeta, gan no reklāmām. Par mediju politiku atbildīgā Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija izveidojusi darba grupu, lai izstrādātu priekšlikumus sabiedrisko mediju aiziešanai no reklāmas tirgus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

“Sākumā jebkurš liels jautājums liekas nereāls, bet ja solīti pa solītim sāk risināt, tad ideālais variants ir, ka mēs nonākam pie rezultāta, pie mērķa,” optimistiska ir Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja, Inese Laizāne (VL-TB/LNNK).

Sabiedrisko mediju aiziešana no reklāmas tirgus stiprinātu gan valstij piederošos, gan komercmedijus, norāda Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka. Valstij piederošajiem plašsaziņas līdzekļiem vairs domāt par dzīšanos pēc peļņas no reklāmām, un vienlaikus tas palīdzētu palielināt ieņēmumus un attīstīt saturu komerciālajos plašsaziņas līdzekļos. Tādējādi iedzīvotāji vairāk skatītos un klausītos vietējos, nevis Rietumu un Krievijas kanālus.

“Konceptuāli, manuprāt, visi ir vienojušies politiski, ka tas ir nepieciešams,” tā Gunta Līdaka, “svarīgākais ir tas, ka šis process ir sācies, un ka šis process notiek.”

“Tas ir viens no valsts drošības jautājumiem, kā atbalstīt, sakārtot mediju vidi, kā stiprināt gan sabiedriskos medijus, gan komercmedijus Latvijā, lai nodrošinātu sabiedrībai kvalitatīvu, daudzpusīgu programmu, un tā stiprinātu drošību Latvijā,” norāda Laizāne.

Līdzšinējās sarunas par šo tēmu atdūrušās tieši pret naudas trūkumu. Nacionālās elektroniskās plašsaziņas līdzekļu padomes pārstāvji pauž viedokli, ka sabiedriskos medijus vajag stiprināt un tiem jāiziet no reklāmas tirgus, taču tad arī vajadzētu palielināt valstij piederošo mediju finansējumu.

“Tāpēc darba grupas kontekstā ir svarīgi vispirms diskutēt, kāds varētu būt sabiedrisko mediju finansēšanas modelis nākotnē. Un tad ķerties klāt pie konkrētiem soļiem, kas būtu veicami, lai Latvijas Radio un Latvijas Televīzija pamestu reklāmas tirgu,” telefonintervijā skaidro Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes loceklis Dainis Mjartāns.

Pašlaik nav vienprātības, kur rast līdzekļus, lai kompensētu valstij piederošajiem medijiem reklāmas ieņēmumu zaudēšanu. Tas varētu būt gan valsts budžets, gan abonentmaksa. Darba grupa plāno precīzi aprēķināt, cik varētu izmaksāt jaunais finansēšanas modelis.

Jānorāda, ka Igaunijā sabiedriskie mediji nepārraida reklāmas jau kopš deviņdesmitajiem gadiem, bet Lietuvā valstij piederošie mediji aizgāja no reklāmas tirgus šogad.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas