Pētījums: Jāņi ir apzinīgāki auto īpašnieki nekā Līgas

0 komentāri

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir apkopojis datus par autoīpašniekiem ar vārdiem Jānis un Līga, to izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem un Bonus – Malus klasēm. LTAB dati liecina, ka vairāku iepriekšējo gadu tendence, ka Jāņi ir neapzinīgāki autoīpašnieki kā Līgas, ir mainījusies, un statistika pierāda, ka, piemēram, pērn proporcionāli vairāk ceļu satiksmes negadījumi ir izraisīti tieši ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieces ir Līgas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Saskaņā ar LTAB datiem, 2014. gadā transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, kopumā izraisījuši 809, bet Līgas – 104 negadījumus. “Ja vērtējam šos datus kontekstā ar kopējo Latvijā uz Jāņiem un Līgām reģistrēto transportlīdzekļu skaitu, tad varam secināt, ka pērn transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, proporcionāli pret transportlīdzekļiem, kuru īpašnieces ir Līgas, izraisījuši par 0,8 % mazāk ceļu satiksmes negadījumu,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka pēc pieejamiem datiem Latvijā ir reģistrēti 50230 transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi un 4245 transportlīdzekļi, kas pieder Līgām.

“Šīs statistika apgāž vairāku pēdējo gadu tendenci, kas liecināja, ka tieši Jāņi ir neapzinīgāki autoīpašnieki. Tiesa, transportlīdzekļi, kuru īpašnieki ir Jāņi, joprojām vēsturiski izraisījuši mazāk ceļu satiksmes negadījumus ar nopietnākām sekām. Tā Latvijas vēsturē lielākā atlīdzība ar Jānim piederošu automašīnu 2008. gadā izraisītu mazāk ceļu satiksmes negadījumu ir 107 637,34 eiro, bet Līgas – 25 542,63 eiro par 2011. gadā izraisītu negadījumu. Savukārt lielākā novērtētā zaudējumu summa par transportlīdzekļa bez OCTA nodarītajiem zaudējumiem, kuru īpašnieks reģistrēts Jānis, ir 24 434,72 eiro. Negadījums noticis 2008.gadā un atlīdzība izmaksāta no Garantijas fonda. Savukārt izmaksu ziņā lielākais notikušais ceļu satiksmes negadījums, kad nav bijusi spēkā esoša OCTA, un kuru izraisījis uz Līgas vārda reģistrēta transportlīdzekļa vadītājs,, noticis 2010.gadā – kopējā atlīdzības summa no Garantijas fonda veido 16 728 eiro,” informē Stengrevics.

“Autoīpašniekiem vērts atcerēties, ka izraisīto negadījumu skaits ir viens no galvenajiem komponentiem, kas ietekmē transportlīdzekļa īpašnieka Bonus-Malus klasi. Turklāt arī gadījumos, ja cits autovadītājs izraisīs mazāk ceļu satiksmes negadījumu ar auto, kas reģistrēts uz Jūsu vārda, cietīs automašīnas īpašnieka, t.i. – Jūsu Bonus-Malus klase. Ļoti bieži autovadītāji uzskata, ka ceļu satiksmes negadījums nenesīs nekādas būtiskas sekas, ja neskaita summu, kura būs jāiegulda spēkrata remontā. Tomēr tas ir maldīgs priekšstats, jo tikai viens ceļu satiksmes negadījums autoīpašniekam var sabojāt tā apdrošināšanas vēsturi uz 11 gadiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.

Bonus-Malus ir transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas risku vērtēšanas sistēma, kura sastāv no 17 riska klasēm. Pazemināta riska jeb Bonus klasei no 7. līdz 17. – parasti tiek piemērots OCTA cenas samazinājums, bet paaugstināta riska jeb ”Malus” klasei no 1. līdz 5. – parasti tiek piemērota cenas piemaksa. Savukārt 6. klase jeb sākumklasē nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas