Pētījums: 84% skolēnu vēlas lielāku skolas sasaisti ar reālo dzīvi

0 komentāri

Skolēni ir ļoti prasīgi pret saviem skolotājiem un kopumā vērtē tos teju divas reizes kritiskāk, nekā skolotāji paši. Skolēni vēlas savās klasēs redzēt saprotošus pedagogus, spilgtas un ar labu humora izjūtu apveltītas personības. Turklāt skolotājiem jābūt aizrautīgiem un digitāli prasmīgiem inovāciju medniekiem.

Skolēni vērtējumā izcils skolotājs tos aizrauj un iedvesmo, veido labas attiecības ar skolēniem, lepojas ar savu profesiju un ir paraugs, kuram līdzināties. Vērtējot, kā skolotāji šodien atbilst viņu izvirzītajam ideālajam modelim, skolēni bijuši atturīgi un devuši vien 2,4 no 5 punktiem. Skolotājiem šāds vērtējums varētu būt pārsteigums – viņi paši sevi novērtējuši ievērojami labāk – ar 4,1 punktu piecu punktu skalā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Arī skolēnu prasības pret mācību saturu ir augstas – 84% skolēnu ir svarīgi saprast, kā mācību viela noderēs dzīvē, viņi sagaida, ka skolotāji izmantos reālus piemērus, organizēs tikšanās ar veiksmīgiem uzņēmējiem, politiķiem, dažādu jomu ekspertiem, lai parādītu skolas sola saikni ar darba tirgu.

Vissvarīgākais ir skolēns un viņa talanti

Skolēnu aptauja parāda, ka būtu jāpieaug nākotnes skolas lomai personības un talantu attīstībā. 68% kā nozīmīgu vai ļoti nozīmīgu atzinuši skolotāju spēju pielāgot mācības skolēnu individuālajām spējām un vajadzībām, 74% – prasmi saskatīt skolēnu stiprās puses un attīstīt talantus. Arī 77% skolotāju māku pielāgoties individuālām skolēnu vajadzībām atzinuši kā nozīmīgu vai ļoti nozīmīgu.

Izglītības eksperti un pasaules prakse rāda, ka mainās skolotāju loma – mūsdienīgam skolotājam ir jārāda ceļš uz zināšanām un jāiemāca mācīties, izmantojot diskusijas un pieņemot, ka nav viena pareizā atbilde.

Skolotāji Latvijā jau tagad savu prasmi veidot diskusiju ar skolēniem kā līdzvērtīgiem sarunas partneriem ir novērtējuši visai augstu – 83% uzskata, ka jau tagad ir prasmīgi diskusijas veidotāji. Savukārt skolēni ir kritiskāki – gandrīz puse skolēnu norādījuši, ka viņu skolotājiem šī prasme nepiemīt vai arī nav vārējuši to novērtēt.

Jaunā laikmeta skolotāji – digitāli prasmīgi inovāciju mednieki

Ja paši skolotāji gan savas digitālās prasmes, gan dažādu modernu metožu un tehnoloģiju pieietojumu mācībās vērtē kā pietiekamu, tad skolēni vēlētos, lai tehnoloģiju loma skolās pieaugtu. Skolotāji ir pārliecināti, ka jau patlaban pietiekami mācībās izmanto jaunās tehnoloģijas, kur tas ir lietderīgi, savukārt skolēni redz potenciālu izaugsmei šajā jomā.

Saskaņā ar pētījumu skolēni nepiekrīt skolotāju pašu vērtējumam, ka tie jau tagad pietiekami izmanto digitālos līdzekļus. Skolēni, iepretim skolotājiem uzskata, ka skolotāju pārliecība par digitālajām prasmēm būtu jāpalielina. Līdzīgi skolēni ievērojami lielākā mērā, nekā skolotāji uzskata, ka skolotājiem būtu jākāpina spēja atbalstīt skolēnu radošumu un inovatīvu domāšanu.

Apkopojot visu grupu respondentu atbildes izveidots Skolotāja 3.0 jeb izcila nākotnes skolotāja portrets. Skolotājs ir saprotošs, pacietīgs un ar humora izjūtu, atbalsta skolēnu radošumu un inovatīvu domāšanu, parāda, kā mācītais noder dzīvē, eksperimentē ar dažādām mācību metodēm, ir digitāli prasmīgs inovāciju mednieks, atrod individuālu pieeju skolēniem un spēj saskatīt viņu talantus.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas