Pavisam drīz Rīgā būvēs jaunu tramvaja līniju; eksperti apšauba, vai to maz vajag

5 komentāri

Šķietami nemitīgie Rīgas centrālo satiksmes artēriju remontdarbi neaprims arī pēc diviem gadiem. 2018. gada otrajā pusē iecerēts teju visā garumā uzrakt Skanstes ielu. Tur tiks būvēta galvaspilsētas pirmā jaunā tramvaja līnija šajā tūkstošgadē. Projekts varētu izmaksāt gandrīz 100 miljonus eiro.

Jaunā sirds

Skanstes pļavas Rīgas pašvaldība savos attīstības plānos ierakstījusi kā pilsētas nākotnes sirdi ar muzejiem, biroju ēkām un dzīvojamajām mājām. Tomēr sabiedriskais transports uz šo rajonu tikpat kā nekursē. Tādēļ arī esot vajadzīgs tramvajs, kas to savienos ar Krišjāņa Barona ielu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

”Skanstē šobrīd veidojas diezgan daudz darba vietu un mājokļu, tur ir arī arēna Rīga, bet tur nav pietiekama sabiedriskā transporta apkalpe. Faktiski uz Skansti ved tikai viens autobusa maršruts,” skaidro Rīgas pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Aigars Kušķis.

Tādēļ arī ieplānots jauns sliežu ceļš, kas sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielu krustojuma, turpināsies uz ziemeļiem, kamēr sasniegs Skanstes ielu, bet no tās nogriezīsies uz Ganību dambi. Tādējādi jaunās sliedes savā starpā savienos jau esošās, ieskaujot daļu Rīgas centra tramvaja sliežu lokā.

Greizas prioritātes

Pilsētplānošanas eksperts Toms Kokins norāda, ka šobrīd Rīgā visi sabiedriskā transporta maršruti kā stari ved uz pilsētas centru, un trūkst tādu līniju, kas savstarpēji savienotu pilsētas rajonus, centru nešķērsojot. Šo problēmu Skanstes ielas tramvajs palīdzētu risināt. Tomēr dīvaini, kādēļ tramvajs jābūvē tieši šeit? Rajona attīstība paredzēta tikai nākotnē, bet daudzviet citur cilvēkiem tramvajs noderētu jau tagad.

”Vai tā ir prioritāte nr.1 šodien?” retoriski vaicā pilsētplānošanas eksperts.

”Es drīzāk atbalstītu esošo daudzdzīvokļu rajonu savienošanu ar tramvaja līniju, piemēram, Deglava un Avotu ielās, kur vēsturiski ir bijusi tramvaja līnija. Domāju, ka, ņemot vērā pašreizējās problēmas Rīgas satiksmē, arī Mežciemu un visas apkārtējās apkaimes būtu daudz, daudz būtiskāk savienot ar efektīvu transportu,” prāto eksperts.

Plānots, ka Skanstes ielas tramvaja projekta izmaksas sasniegs 97 miljonus eiro. No tiem 70 miljonus dotu Eiropas Savienības fondi, bet atlikušo naudu – Rīgas pašvaldība. Par šo naudu paredzēts ne tikai izbūvēt jaunu tramvaja līniju, bet iepirkt vēl 12 jaunus tramvajus, kuriem pa to kursēt. Pagaidām notiek plānošanas un saskaņošanas darbi, bet reālie būvdarbi varētu sākties 2018. gada otrajā pusē.

Foto

Video!

5 komentāri

TOP komentāri

  • fakts
    +3

    fakts

    Uz Skanstes rajonu nevien ar tramvaju nebrauks. Tur dzīvo turīgie. Un izņemot Arēnu nekāda cita liela publiskā infrastruktūra tur nav. Ameriks tak arī diez vai brauks uz darbu ar tramvaju...? No sava Skanstes nama...

    14.05.2016 19:44

  • elza
    +1

    elza

    Es neko traģisku nesaskatu, ja iela jau tā uzbūvēta pāri kapiem, tad tramvaja līnija to vairs nesabojās. mani uztrauc tas, ka pieturu tik maz, Vajag gan pie Miera ielas krustojuma, gan Brīvības ielas- nav taču nekāds ātrvilciens. Kāda tad jēga tam transportam, ja nevar godīgi sadalīt attālumus un to taču būvē pašiem-cilvēkiem ērtībai!

    06.09.2016 15:32

  • (:
    +1

    (:

    Būtu ķengaragā nomainījuši uz jauno tramvaju lai ar ratiem var iekāpt iekšā..

    15.05.2016 09:29

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas