Pasažieru vilciens apšaubāmā konkursā izspēlē iPhone 6

1 komentārs

Valsts naudu, tostarp, nodokļu maksātāju naudu dažādās interneta kampaņās sākuši tērēt valsts un pašvaldību uzņēmumi. Turklāt šādi rīkojas arī tie, kuriem ir parādi. Eksperti norāda, ka interneta kampaņās gūtais rezultāts var būt mānīgs un iluzors.

Ar nodokļu maksātāju naudu dotētais Pasažieru vilciens pārsteidzis ar savu aktivitāti interneta sociālajā tīklā Facebook. Lai panāktu, ka viņu facebook kontam seko vismaz pieci ar pus tūkstoši cilvēku, Pasažieru vilciens kā loterijas dāvanu izlozēs šobrīd vislepnāko un dārgāko no viedtālruņiem – iPhone 6. Tas notiek laikā, kad Pasažieru vilciens uzsver savu grūto finanšu stāvokli un pagājušajā nedēļā valdībai lūdza segt 4.7 miljonus eiro zaudējumus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Valsts kontrole vērtēja interneta kampaņas situāciju kā nesmuku, jo Pasažieru vilciens nestrādā ar peļņu. Uzņēmums gan skaidro – Facebook sekotāju skaita kāpināšana esot vajadzīga, lai operatīvi informētu par vilcienu kustību saraksta izmaiņām vai ārkārtas situācijām.

Pasažieru vilciens komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Miežubrāle: iPhone 6 tieši tāpēc, ka tas ir visefektīvākais. Tā ir tā iekārojamākā balva, kas, no vienas puses ir ļoti dārga, bet tajā pašā laikā piesaista uzmanību.
LNT Ziņas: Kāpēc nevarējāt izlozēt vilciena mēnešbiļeti cilvēkiem, kas ikdienā tiešām izmanto vilcienu?
Ieva Miežubrāle: Mēs tik strauji nepanāktu šo mērķi tik strauju lietotāju skaita pieaugumu.

Kad interneta sociālo tīklu analītiķis Artūrs Mednis sākotnēji interneta vidē pa acu galam manījis iPhone izlozi, domājis, ka kāds Pasažieru Vilciena vārdā muļķojas. Neesot ticējis, ka uzņēmums ar 4.7miljonu eiro zaudējumiem dos mobilo telefonu vienkārši par datora peles klikšķināšanu. Tikmēr uzņēmums skaidro – iPhone piesolīšana tiešām izrādījies kā mušpapīrs.

Pasažieru vilciens komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Miežubrāle:
Pirms kampaņas mums bija 413 sekotāju, savukārt uz doto brīdi ir 4295 sekotāji, un nepilnās divās nedēļās mēs mērķi esam sasnieguši.

Pasažieru vilciens izsludinātais konkurss Facebook.

Taču to gan par mānīgu un iluzoru iedomu nosauc interneta mārketinga eksperts Artūrs Mednis. Viņš kritiski vērtē – Pasažieru vilciens šādi piesaista pēc būtības bezvērtīgus sekotājus, jo pogu like spiež arī cilvēki, kuri nemaz nav un nekad nebūs vilciena pasažieri.

Foto: LETA

Foto: LETA

Sociālo tīklu mārketinga eksperts Artūrs Mednis:
Tie cilvēki, kas sākuši sekot šai Facebook lapai, pasaka, ka viņiem patīk ne jau šis uzņēmums vai organizācija, viņiem patīk iPhone, viņi grib laimēt iPhone. Faktiski, viņi par tūkstoti eiro grib nopirkt iespēju uzrunāt piecus tūkstošus cilvēkus. Tas ir ļoti dārgi. Tas varbūt ir desmit reizes par dārgu. Varbūt viņi nemaz nebrauc ar vilcienu.

Latvenergo savas sociālo tīklu kampaņas izmaksas vērtē zem 10 000 eiro

Arī citas valsts pārraudzībā esošās iestādes interneta kampaņās dāsni dalījušas dāvanas. Latvijas Pasts Twitter lietotājiem dāvinājis iPad mini. Ceļu Satiksmes drošības direkcija par dažu klikšķu  nospiešanu draugiem.lv arī izlozēja iPad mini. Savukārt, lai pievilinātu jaunus lietotājus klientu apkalpošanas portālam e-latvenergo.lv, par datora taustiņu nospiešanu Facebook Latvenergo dāvināja sadzīves tehniku un pat atpūtu SPA viesnīcā, kā arī ceļojumu ģimenei uz atrakciju parku Igaunijā.

Foto: LETA

Foto: LETA

Latvenergo ārējās komunikācijas nodaļas vadītājs Andris Siksnis:
Mēs strādājam mūsdienu pasaulē ar mūsdienīgiem instrumentiem, mūsdienīgai auditorijai. Mēs nevaram nedarīt kaut ko tādu, ko pieprasa mūsu klientūra. Es gribētu teikt, ka visas kampaņas izmaksas kopā katrā ziņā ir mazākas par 10 tūkstošiem eiro.

Eksperts efektu vērtē kā apšaubāmu

Sociālā mārketinga eksperts Arturs Mednis uzsver – Facebook tehnoloģiski jauno izmaiņu dēļ lielākā daļa jauno sekotāju vispār nemaz neredzēs, ko iestāde vai uzņēmums savā Facebook kontā turpmāk publicēs, ja cilvēki vienu reizi izrādījuši interesi tikai balvas dēļ.

Sociālo tīklu mārketinga eksperts Artūrs Mednis:
Facebook ņem vērā, vai tu klikšķini vai šēro, laiko vai komentē, ko tu dari ar viņu saturu ilgtermiņā, kaut vai atver vaļā kādas lapas saturu un viņš to iegaumē, un ja tu ignorē vairākas reizes pēc kārtas,  un Facebook vairāk nerāda tev tās ziņas.

Facebook, Twitter un citu sociālo tīklu komunikācija ar klientiem drīzāk ir svarīga privātuzņēmumiem, informējot par cenu atlaidēm vai īpašiem piedāvājumiem. ”Valsts vai pašvaldību iestādēm, organizācijām, kurām faktiski nav pat īsti konkurentu Latvijā dažkārt, varbūt viņi ir vienīgie, kas sniedz šādu pakalpojumu. Rīkot konkursus un izlozēt balvas, kas absolūti nav relevantas viņiem, es neredzu nekādu jēgu,” uzskata Artūrs Mednis.

Tikmēr Valsts Kontrole atturējās vērtēt, vai interneta kampaņām tērēto naudu var uzskatīt par valsts mantas izšķērdēšanu. Interneta sociālās kampaņas esot jauns aspekts.

1 komentārs

TOP komentāri

  • feisbuka
    0

    feisbuka

    Nu ko, Medni! Pec sadiem izteikumiem tev vairs neredzet pasutijumus no valsts uznemumiem!

    22.12.2014 09:08

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas