Mārupieši kategoriski iebilst pret Rail Baltica projektu

1 komentārs

Šodien Mārupes kultūras namā notiekošajā dzelzceļa līnijas Rail Baltica sabiedriskajā apspriešanā izskan asi protesti pret projektu gan no domes, gan iedzīvotāju puses, iebildumus pamatojot ar joprojām lielajām neskaidrībām saistībā ar projekta realizēšanu.

”Četrus mēnešus gaidījām datus par astoņiem trases ievadiem Rīgā. Vakar saņēmām nevis vairākus sējumus, kā gaidījām, bet gan divas lapas. Tajās nav minēti ne 50% no privātmājām, kas saskarsies ar trasi, ne arī citi īpašumi, veloceliņi, jaunās kūtsmēslu krātuve u.tml.,” sacīja Mārupes domes Attīstības komitejas vadītājs Pēteris Pikša.

Viņš arī teica, ka atturēsies minēt kompensāciju summu, ko piedāvā projekta attīstītāji, jo negribas tracināt iedzīvotājus. Šī summa īstenībā ir tikai viena palielāka komercobjekta vērtībā,” sacīja domes pārstāvis.

Kā norādīja mārupietis Gunārs Ivulāns, viņam nav skaidrs, kāpēc kartē iezīmētajā trasē ir norādīti tik maz īpašumu. ”Tur ir veca informācija. Ja paskatāmies Valsts zemes dienesta mājaslapā, vienā minūtē redzam daudz vairāk īpašumu nekā attiecīgajos Rail Baltica dokumentos,” sacīja Ivulāns.

Arī Vētras ciema iedzīvotājs Guntars Šterns norādīja, ka viņš kā būvuzraugs apstrīd projekta attīstītāju kompetenci. ”Mēs ar kaimiņiem Vētras ciemā esam ieguldījuši vairāk nekā vienu miljonu eiro un nesaprotam, kā var neredzēt mājas. Es personiski neesmu pret trases ievadu lidostā, bet ir jautājums, kāpēc šis atzars ies caur Mārupes novadu. Nav nekāda ekonomiska pamatojuma, kāpēc tas būtu izdevīgi,” sacīja Šterns.

Arī citu runātāji, kuri uzdod jautājumus projekta attīstītājiem, akcentē galvenokārt to, ka Rail Baltica projekts ir sasteigts un neprofesionāls.
Kā ziņots, šodien Mārupē notiek dzelzceļa līnijas Rail Baltica sabiedriskā apspriešana, uz kuru pulcējušies vairāk nekā 500 cilvēku.
Mārupes pašvaldība atbalsta projekta Rail Baltica pamattrases izbūvi Latvijā, taču kategoriski noraida piedāvāto atzara izbūvi uz lidostu Rīga caur Mārupes novada teritoriju, alternatīvus variantus vairs neparedzot, informēja pašvaldībā. Projekta attīstītāju piedāvātais atzars vistiešākajā veidā pasliktinās Mārupes novada iedzīvotāju un uzņēmējdarbības vidi, tāpēc ir pamatotas bažas par to, vai tas vispār būtu vērtējams kā tehniski, ekonomiski un sociāli pamatots, norāda Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs.

Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016. gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020. gada.

1 komentārs

TOP komentāri

  • virgo
    0

    virgo

    Latvijai vajag Rail Baltica. Mēs nevaram un negribam būt mūžīgi saistīti ar Ļaunuma impēriju.

    08.03.2015 04:44

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas