Labas ziņas pircējiem! Latvijā izveidota Patērētāju strīdu risināšanas komisija

0 komentāri

Arī Latvijā atvieglos un paātrinās patērētāju strīdu risināšanu ar tirgotājiem par nekvalitatīvām precēm. Aprīļa beigās aktīvu darbu sāks Patērētāju strīdu risināšanas komisija, kurā situācijas vētīs Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālisti kopā ar attiecīgās nozares eksperti.

Apavi ar dažādiem defektiem, ko uz veikalu plauktiem piegādā ražotāji, ir iespējami, atklāj apavu veikala Euroskor vadītājs. Parasti par pieņemamu uzskata situāciju, ja sūdzības tiek saņemtas par gadījumiem, kas nepārsniedz vienu procentu kopējā pārdoto kurpju pāru skaita.

Pircēju zināšanas par savām tiesībām ir pieaugušas, bet veikals saņem gan pamatotas, gan nepamatotas sūdzības. Strīdus risinājumi ir dažādi – remonts, apavu maiņa, naudas atmaksāšana, bet dažkārt gadās, ka strīds izaug līdz lieliem konfliktiem. Euroskor ir Apavu tirgotāju asociācijā, kas nolēmusi darboties Patērētāju tiesību aizsardzības centra paspārnē jaunizveidotajā Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Foto

Komisija aktīvu darbu sāks aprīlī. Tajā konfliktus Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālisti un attiecīgās nozares eksperti skatīs ārpustiesas kārtībā. Komisijā jau darbojas astoņas nozaru asociācijas, tostarp logu un durvju ražotāju, informācijas tehnoloģiju, auto, interneta, telekomunikāciju un tūrisma nozares, drīz varētu pievienoties datoru nozare. Bet vēl ir daudz nozaru, kurās strīdus komisija kādu laiku vēl nevarēs skatīt ekspertu trūkuma dēļ.

Komisijai iesniegtā lieta jāizskata trīs mēnešu laikā. Ja te strīdu neizdosies atrisināt, paliek vecais ceļš – uz tiesu, kur strīda skatīšana, kā līdz šim, var prasīt pat piecus gadus.

Ārvalstu pieredze liecina, ka lielākā daļa lietu līdz tiesai nenonāk. Iespējams, tāpēc, ka uzņēmējs tiks ielikts “melnajā sarakstā”, ja nepildīs komisijas lēmumus, kuriem gan ir tikai ieteikuma raksturs. Šī ir no Somijas pārņemta pieredze, ar kuru Patērētāju tiesību aizsardzības centrs cer uzlabot bēdīgo statistiku – Latvija starp Eiropas Savienības valstīm ir pēdējā vietā to patērētāju skaita ziņā, kas centušies aizstāvēt savas tiesības.

Video

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas