Mārupes novadam piedāvā jaunu Rail Baltica novietojuma modeli

0 komentāri

Salacgrīvas un Mārupes novads ir tie, kuros, ņemot vērā pašvaldību un iedzīvotāju viedokļus par Rail Baltica dzelzceļa izbūvi, nācies veikt visbūtiskākās trases izmaiņas salīdzinājumā ar sākotnējo piedāvājumu. Mārupes novadā pusgada laikā bijušas vairākas alternatīvas – sarunās ar Satiksmes ministriju, mēģinot pārliecināt, ka pretēji plānotāju iecerei vilcienam lidostā Rīga vajadzētu savienoties no ziemeļu puses. Otrs variants paredzēja mest loku apkārt Mārupei, kas nozīmētu daļu maršruta veidot caur tīreli. Bet ir arī trešais variants.

Mārupes novads ir viena no pašvaldībām, kur pretestība gan no domes, gan iedzīvotājiem bijusi vislielākā. Galvenokārt tāpēc, ka virzienā uz lidostu sākotnējā variantā trase skar nesen celtu privātmāju teritorijas, kā arī atrodas teju blakus iepakojuma rūpnīcai.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Kā stāsta viens no plānotājiem Neils Balgalis, jaunā alternatīva paredz, ka vilciens varētu iet paralēli apvedceļam, bet uz lidostu Rīga pagriezties pie viadukta uz Jaunmārupi. Pagrieziens ir gan daudz asāks nekā pirmajā variantā, tas nozīmē, ka vilcienam pa to būs jābrauc lenāk. Taču plānotāju ieskatā, īsi pirms galapieturas tas ir pieļaujams. Neskart pilnīgi neko gan nav bijis iespējams. Privātmāju vietā tie tagad būs mazdārziņi, kas Mārupes pašvaldības ieskatā ir kompromiss.

Tā kā Jaunmārupes tuvumā dzelzceļš ies paralēli apvedceļam, projekta realizācijas gaitā tam būs jāizbūvē arī skaņu slāpējoša siena, kas mazinātu šā brīža automašīnu radīto troksni.

Skaties video:

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas