Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par brāķētām precēm, apliecina PTAC

2 komentāri
Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par brāķētām precēm, apliecina PTAC
Foto: LETA

Audzis sūdzību skaits, ko neapmierināti pircēji iesnieguši Patērētāju aizsardzības centrā. Pirmajā šā gada mēnesī saņemtas 178 sūdzības. Kopš gada sākuma spēkā ir arī jauna kārtība gadījumā, ja pircēja iegādātā prece izrādās brāķēta.

Apavi, sadzīves tehnika, datori un mobilie tālruņi – par šīm precēm iedzīvotāji visbiežāk sūdzas Patērētāju tiesību aizsardzības centram.

“Ļoti daudz cilvēku sūdzas par tūrisma pakalpojumiem, avio pakalpojumiem. Un komunālie pakalpojumi ir vēl viena joma, kuru principā PTAC nav kompetences skatīt, bet cilvēkiem tas jautājums ļoti sāp un iestādes īstenībā nav, kas šos jautājumus risina,” skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.

Viens no Latvijas lielākajiem interneta veikaliem – 220.lv – visvairāk klientu iebildumus saņem par elektroprecēm, mobilajiem telefoniem un datortehniku.

“Tādu gadījumu nav daudz, pārsvarā tas ir kaut kāds ražošanas brāķis. Ja problēmu ir iespējams konstatēt uzreiz, tad attiecīgi problēma tiek risināta tajā pašā dienā. Ja brāķi nevar konstatēt uzreiz, tad mēs sūtām uz autorizēto servisu, kurš jau izdara savu slēdzienu,” teic interneta veikala pārstāve Laila Snidzāne.

Gada sākumā stājusies spēkā arī jauna kārtība, kā risināt situācijas, kad iegādātās preces kvalitāte pircēju neapmierina. Ja agrāk patērētājs varēja uzreiz prasīt atdot naudu, tad tagad prece jāapmaina vai jāremontē. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs cer, ka šādi izdosies uzlabot dialogu starp pircēju un pārdevēju, kā arī noņems birokrātisko slogu.

Preces defekti vairs nav arī jāpierāda ar ekspertīzi, un tagad tiek pieņemts, ka tie jau bijuši preces pārdošanas brīdī. Pierādījumiem noder, piemēram, fotogrāfijas.

Daļa aptaujāto cilvēku ir pret kārtību, ka uzreiz nav iespējams saņemt naudu par bojātu preci, taču paši bieži nav saskārušies ar šādām situācijām. Strīdus situācijas, kur nebūs izdevies rast kompromisu starp pārdevēju un pircēju, skatīs speciāla komisija. Tās vadītājs tikšot izvēlēts un apstiprināts tuvākajā laikā.

2 komentāri

TOP komentāri

  • Anna
    +1

    Anna

    Vai citās ES valstīs arī ir šāda prakse, jeb tas ir tikai pie mums?

    11.02.2016 14:59

  • Rūta
    +1

    Rūta

    Uzskatu, ka jaunā norma ir pārdevēju, ne patērētāju interesēs.

    11.02.2016 14:57

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Vasara nozīmē sauli, karstumu, košus tērpus un aizvien mazāk un mazāk laika, lai pagūtu parūpēties par to, lai šajā laikā mūsu izskats būtu tiešām veselīgs un pievilcīgs. Tā ir tiesa – vasarā mūsu āda saskaras ar ļoti daudziem izaicinājumiem: karsto sauli, sāļo jūras ūdeni un pilsētas piesārņojumu, tāpēc rūpes par ādu vasaras sezonā ir visnotaļ būtiskas.

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas