Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par brāķētām precēm, apliecina PTAC

2 komentāri

Audzis sūdzību skaits, ko neapmierināti pircēji iesnieguši Patērētāju aizsardzības centrā. Pirmajā šā gada mēnesī saņemtas 178 sūdzības. Kopš gada sākuma spēkā ir arī jauna kārtība gadījumā, ja pircēja iegādātā prece izrādās brāķēta.

Apavi, sadzīves tehnika, datori un mobilie tālruņi – par šīm precēm iedzīvotāji visbiežāk sūdzas Patērētāju tiesību aizsardzības centram.

“Ļoti daudz cilvēku sūdzas par tūrisma pakalpojumiem, avio pakalpojumiem. Un komunālie pakalpojumi ir vēl viena joma, kuru principā PTAC nav kompetences skatīt, bet cilvēkiem tas jautājums ļoti sāp un iestādes īstenībā nav, kas šos jautājumus risina,” skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.

Viens no Latvijas lielākajiem interneta veikaliem – 220.lv – visvairāk klientu iebildumus saņem par elektroprecēm, mobilajiem telefoniem un datortehniku.

“Tādu gadījumu nav daudz, pārsvarā tas ir kaut kāds ražošanas brāķis. Ja problēmu ir iespējams konstatēt uzreiz, tad attiecīgi problēma tiek risināta tajā pašā dienā. Ja brāķi nevar konstatēt uzreiz, tad mēs sūtām uz autorizēto servisu, kurš jau izdara savu slēdzienu,” teic interneta veikala pārstāve Laila Snidzāne.

Gada sākumā stājusies spēkā arī jauna kārtība, kā risināt situācijas, kad iegādātās preces kvalitāte pircēju neapmierina. Ja agrāk patērētājs varēja uzreiz prasīt atdot naudu, tad tagad prece jāapmaina vai jāremontē. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs cer, ka šādi izdosies uzlabot dialogu starp pircēju un pārdevēju, kā arī noņems birokrātisko slogu.

Preces defekti vairs nav arī jāpierāda ar ekspertīzi, un tagad tiek pieņemts, ka tie jau bijuši preces pārdošanas brīdī. Pierādījumiem noder, piemēram, fotogrāfijas.

Daļa aptaujāto cilvēku ir pret kārtību, ka uzreiz nav iespējams saņemt naudu par bojātu preci, taču paši bieži nav saskārušies ar šādām situācijām. Strīdus situācijas, kur nebūs izdevies rast kompromisu starp pārdevēju un pircēju, skatīs speciāla komisija. Tās vadītājs tikšot izvēlēts un apstiprināts tuvākajā laikā.

2 komentāri

TOP komentāri

  • Anna
    +1

    Anna

    Vai citās ES valstīs arī ir šāda prakse, jeb tas ir tikai pie mums?

    11.02.2016 14:59

  • Rūta
    +1

    Rūta

    Uzskatu, ka jaunā norma ir pārdevēju, ne patērētāju interesēs.

    11.02.2016 14:57

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas