Grib cīnīties un iznīdēt trokšņus

2 komentāri

Ik dienu paaugstinātiem satiksmes trokšņiem Latvijā ir pakļauti vairāki simti tūkstoši iedzīvotāju. Tāpēc tiek veidotas trokšņu kartes, un plāni kā tos novērst. Taču trokšņu slāpēšana esot pārāk dārga, lai to ieviestu jau tuvākajā laikā.

Pētījumi liecina, ka pie 75 decibelu skaļuma aptuveni 50% cilvēku izjūt fizisku diskomfortu. Tas ir vienkārši izskaidrojams, tas ir pašaizsardzības signāls, jo pārāk skaļš, ilgstošs troksnis negatīvi iespaido veselību.

”Iedarbība ir uz centrālo nervu sistēmu uz sirds asinsvadu sistēmu, kā arī skaņas un redzes analizatoriem,” skaidro RTU akustikas laboratorijas laborants Jānis Jansons.

Braucošas automašīnas troksnis atšķiras atkarībā no ātruma un ceļa seguma, bet vidēji tas ir 90 decibeli. Noteikumi Latvijā paredz, ka ārpus pilsētām lielceļu posmos, kur diennakts satiksmes intensitāte pārsniedz 8000 automašīnas diennaktī ir jāievēro maksimālo trokšņu ierobežojumi. Dienas laikā vidējais trokšņu līmenis nedrīkst pārsniegt 60 dB.

Minētie ierobežojumi attiecas uz teju 200 kilometriem šosejas posmu kopgarumā, kuru tuvumā dzīvo vismaz 60 tūkstoši cilvēku. Ar sūdzībām veselības inspekcijā šogad vērsušies jau astoņi cilvēki. Latvijas valsts ceļu pārstāvis uzsver, ka ir svarīgākas lietas, kur var iztērēt trokšņu ierobežošanai nepieciešamos miljonus.

”Mēs esam vairāk tendēti sakārtot ceļus, lai viņi ir braucamā kārtībā un šis jautājums, kas attiecas uz trokšņiem ir sekundārs,” norāda LVC ceļu tīklu vadošais projektu vadītājs Guntis Grāvers.

Latvijas valsts ceļu speciālisti piebilst, ka no padomju laikiem pārņemtie ierobežojumi ir pārāk strikti, jo kopš neatkarības atjaunošanas satiksme ir krietni intensīvāka.

Vēl sarežģītāk ar trokšņu ierobežošanu sokas lielpilsētās. Rīgā pašlaik tiek veidota jauna trokšņu karte. Tomēr, ne tik vērā ņemamas kā varētu būt ieviešot radikālākus transporta ierobežojumus.

”Redzam, ka tālāk par spriedelēšanu nav tikts, ka būtu jāmaksā par iebraukšanu centrā, ka būtu uzlikti būtiski ierobežojumi autotransporta kustībai,” norāda  Rīgas domes un Mājokļu un vides departamenta direktora vietnieks Askolds Kļaviņš.

Rīgā trokšņi tiek mazināti ar daudz un dažādiem paņēmieniem. Piemēram, jaunie tramvaji esot krietni klusāki, arī sabiedriskā transporta joslas un dažādi apstādījumi. Savukārt uz lielceļiem uzlabojot segumu arī esot iespējams panākt nedaudz mazāku satiksmes troksni.

2 komentāri

TOP komentāri

  • sandra
    0

    sandra

    visu laiku kaut ko izdomā, par ko atkal iekasēt naudas no iedzīvotājiem.

    11.01.2015 13:55

  • sandra
    0

    sandra

    cik būs jāmaksā par piesārņoto gaisu, kuru ikdienā ieelpojam? Manuprāt, tas ir baismīgāks, kā mašīnu trokšņi.

    11.01.2015 13:53

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
”Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar ”Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

“Absolut Invite” bārmeņu konkursā uzvar “Mākonis Coctails&Design” pārstāvētā komanda

23.martā, ”Mill Rīga” telpās norisinājās ”Absolut Invite 2017” bārmeņu konkurss, kurā notika cīņa par galveno balvu – iespēju piedalīties ”Absolut Invite” pasaules finālā – Zviedrijā, kā arī gada garumā kļūt par ”Absolut” sadarbības bārmeni, kopā apceļojot pasaules labākos bārus. Sīvā cīņā uzvaru izcīnīja ”Mākonis Coctail&Designe” pārstāvētā komanda, kuras sastāvā bija bārmeņi Rihards Piternieks un Ilmārs Munkevics.

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas