Garkalnes velo traģēdija: CSDD ir nikna par atsevišķu “ekspertu” izteikumiem

2 komentāri

Lielu rezonansi izraisījis Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izplatītais viedoklis saistībā ar traģēdiju Garkalnē, kad smagā kravas automobiļa šoferis uztriecās velosipēdistu grupai un smagi traumēja vairākus bērnus. Paužot savu viedokli, CSDD vēlējušies vērst uzmanību uz to, ka mediju, kā arī atsevišķu satiksmes ekspertu tiražētais viedoklis par pašu velobraucēju atbildību nelaimē nav korekts un pāris stundas pēc notikušā nav iespējams jau pasludināt kādu par vainīgu.

Vērojot ziņu plūsmu īsi pēc notikušā, iespējams, CSDD kā vienu no šiem ekspertiem ir domājuši Paulu Timrotu, kurš pāris stundas pēc avārijas ziņu aģentūrai LETA pauda uzskatu, ka velosipēdistu treniņbraucieni pa intensīvas satiksmes ceļiem ir bīstami. “Viņš skaidroja, ka tradicionāli velosipēdistu grupas, braucot pa intensīvas satiksmes šosejām, bez īpaši aprīkotiem auto, turklāt nereti pa malu, aiz nepārtrauktās līnijas, kur vispār nedrīkst braukt. Šādos apstākļos risks esot liels, jo ātri braucošās mašīnas var neredzēt velosipēdistus, turklāt autobraucēji nav gatavi, ka pēkšņi uz ceļa var būt dalībnieki, kas pārvietojas būtiski lēnāk nekā kopējā satiksme, un, kā akcentē Timrots, savu bērnu viņš šādā treniņbraucienā nelaistu,” citēts Timrota teiktais aģentūrai. Turpmākajās rindās piedāvājam iepazīties ar pilnu CSDD komentāru.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Mēs esam lepni par Latvijas sportistu sasniegumiem: valsts augstākās amatpersonas publiski sveic sportistus, emocionālākie cilvēki notrauc prieka asaru, kad ar Latvijas karogu ap pleciem pēc sūri grūti padarīta darba uz goda pjedestāla kāpj kārtējais mūsu sportists. Šādos brīžos visi izjūtam lepnumu par savu valsti. Bet vienlaikus sabiedrība, balstoties uz dažu “ekspertu” teiktā, pēc traģiskas un līdz šim Latvijā nebijušas avārijas, nesagaidot pirmo ekspertīžu rezultātus, ir gatava traģēdijas vainu uzvelt trenerim un velo apmācības sistēmai.

CSDD ir sašutusi par atsevišķu “satiksmes drošības ekspertu” izteikumiem medijos pāris stundu pēc traģiskās Garkalnes avārijas. Proti, nenoskaidrojot ne faktus, ne apstākļus, bet, balstoties tikai uz aculiecinieku foto, video liecībām un pirmajiem komentāriem, viņi ir izteikuši savu verdiktu: vainīga ir Rīgas Riteņbraucēju skola! Mūsuprāt, tas ir nežēlīgi un netaisni pret bērniem, viņu vecākiem, treneriem un visu velo kustību kopumā. Īpaši tādēļ, ka velo kolonna ievēroja visas drošības prasības, kādas viņiem šajā saulainajā dienā un labi pārredzamajā ceļa posmā bija jāievēro.

Foto no traģiskās avārijas vietas:

Gribētos jautāt visu zinošajiem ekspertiem: ja kravas auto ietriektos pirms gājēju pārejas stāvošā transportlīdzeklī, kurš, inerces dzīts, nobrauktu māti ar bērniem, kas tajā brīdī šķērsoja brauktuvi, vainīgi būtu gājēji? Šīs situācijas ir analogas. Traģiskais gājēju stāsts kalpo par sižetu Eiropā godalgotajos satiksmes drošības video klipos un tikai laimīgas sagadīšanās dēļ pirms pāris dienām šāda avārija nenotika Rīgā.

Nupat piedzīvotās Garkalnes avārijas lietā tiek aizmirsta kravas transportlīdzekļa vadītāja rīcība, bet meklētas “utis” tā jau cietušā trenera rīcībā un velo apmācības sistēmā kopumā. Divu bākuguņu vietā vajadzēja uzstādīt četras, velobraucējiem vajadzēja apkarināties ar gaismu atstarojošiem elementiem, viņiem vajadzēja braukt pa ceļa nomali, velo apmācībai jānotiek pa šaurākiem ceļiem utt. Un tikai garām ejot tiek pieminēti traģēdijas cēloņi: kravas transportlīdzekļa distances neievērošana un ātrums. Līdz ar to arī sabiedrība pieņem plaši tiražēto aksiomu, – vainīgi ir velosipēdisti!

Vien dažiem pasprūk neveikls jautājums – bet ko viņi nepareizu ceļa satiksmē izdarīja? Neviens neapgalvo, ka velo apmācība Latvijā ir ideāla, arī te ir daudz kas uzlabojams. Bet šajā gadījumā primāri ir jārunā par kravas transportlīdzekļa vadītāja braukšanas stilu.

Satiksmes drošības ziņā vadošajās Skandināvijas valstīs, kur uz miljons iedzīvotājiem iet bojā četras reizes mazāk cilvēku, neviens šādus komentārus neatļautos izteikt. Avāriju vietās pat vairākas diennaktis darbojas ekspertu grupa, kas pēta, analizē, noskaidro apstākļus un tikai tad publiski pauž faktoloģiski pamatotus secinājumus un sniedz konkrētus ierosinājums, kas satiksmes drošības jomā jāuzlabo. Bet mums jau to visu nevajag; mums ir pāris “gudrinieku”, kuram pēc pirmā teikuma viss ir skaidrs un vainīgais atrasts. Varbūt turpmāk, ekonomējot naudas līdzekļus, tā arī jādara – pēc pāris fotogrāfijām un neliela apraksta paziņojam traģēdijas cēloņus!?

Tādēļ CSDD atvainojas bērniem, ģimenēm, treneriem un velo sabiedrībai kopumā par atsevišķu indivīdu rīcību – nekorektas informācijas sniegšanu un tās popularizēšanu medijos un sociālajos tīklos. CSDD aicina nespekulēt ar nepārbaudītiem faktiem un vēl skolēniem sekmīgu atveseļošanos!

2 komentāri

TOP komentāri

  • Polis-ar-cistu
    0

    Polis-ar-cistu

    Protams, ka žēl bezsmadzeņu masas vadoni KLukstiņu. Klukst un klukst, Laiks tā kā citiem vietu dot un uz pensiju stūrēt ar atstarotājiem pakaļpusē.

    01.01.2016 05:39

  • Liga
    0

    Liga

    Protams žel par notikušo bet Timrotam ir daļa taisnības.

    29.10.2015 17:40

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas