Desmit padomi, kā bērniem iemācīt ēst veselīgi

0 komentāri

Panākt, lai jūsu bērni ēd veselīgu un sabalansētu pārtiku, ir izaicinājums, ar ko saskaras lielākā daļa vecāku. Ko darīt, ja piedāvājat bērnam kaut ko veselīgu, bet viņš never vaļā muti un ietiepīgi paliek pie “nē un nē”?

Speciālisti akcentē, – princips, ka bērnam labi ieradumi jāiemāca jau bērnībā, attiecas arī uz ēdienu, jo bērnībā veidojušies pareiza uztura ieradumi saglabāsies ilgāku laiku. Dietologi uzskata, ka, tikai pastāvīgi izglītojot bērnus par veselīga un sabalansēta uztura pamatiem, iespējams panākt ilglaicīgu rezultātu, kas saglabāsies visu mūžu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Bieži vien vecāki nelaiž bērnus virtuvē (jo īpaši mazus) un neļauj iesaistīties pārtikas izvēles un ēst gatavošanas procesā, kas ir milzīga kļūda. Lai arī ēst gatavošana kopā ar bērnu prasa papildu laiku un pacietību, gatavošanas process mudina bērnus izrādīt interesi par ēdieniem un receptēm, kas noved līdz veselīgas pārtikas izvēlei.

Dietologi atgādina, ka galvenais noteikums, kas jāievēro atbildīgiem vecākiem, – piedāvāt bērniem daudzveidīgu pārtiku. Dariet to ne tikai tāpēc, lai bērnam nodrošinātu pilnu uzturvielu, vitamīnu un minerālvielu klāstu, bet arī lai attīstītu mazuļa garšas uztveri.

Vecākiem, kuri vēlas savus bērnus izglītot par pareiziem uztura principiem, Nestlé uztura eksperti sagatavojuši ieteikumus ar vienkāršiem, bet efektīviem noteikumiem, kas paaugstinās bērnu vēlmi ēst sabalansētu un veselīgu pārtiku neveselīgo čipsu, picas, frī kartupeļu vai saldumu vietā.

10. Neaizmirstiet par brokastīm.

Brokastis, pat ja tas ir tikai banāns un glāze piena, iedarbina ķermeni un atvieglo ilgstošu enerģijas uzturēšanu visas dienas garumā. Ja spējat panākt, ka bērniem izveidojas ieradums ēst kārtīgas brokastis, tam vajadzētu palikt ar viņiem visa mūža garumā.

9. Pārliecinieties, ka pa rokai vienmēr ir veselīgs našķis.

Ir viegli sniegties pēc čipsiem vai cepumiem, kad jūs un bērns vēlaties panašķoties, bet šīm uzkodām parasti ir maz uzturvielu un daudz kaloriju. Tāpēc mēģiniet plauktā glabāt veselīgus našķus, piemēram, augļus, popkornu, nesālītos riekstiņus vai dabīgo jogurtu.

8. Lietojiet vairāk ūdens.

Padariet ūdeni par galveno bērna ēdienreižu dzērienu. Sulu un saldos dzērienus piedāvājot tikai īpašos gadījumos, kā gardumu. Lai arī sulā ir vērtīgas uzturvielas un tā dod koncentrētu enerģijas pieplūdumu augošam organismam, bērnam, kad tas ir izslāpis, vajadzētu dod priekšroku ūdenim, nevis ar cukuru saldinātajiem dzērieniem.

7. Audzējiet paši savu pārtiku.

Augļu un garšvielu audzēšana mājās var būt jautrs veids, kā mācīt bērniem, no kurienes rodas pārtika, kā arī viens no veidiem, kā iedrošināt viņus ēst dažādākus produktus. Bērni noteikti nogaršos brokoļus vai burkānus, ja būs piedalījušies to stādīšanā un novākšanā. Ja nav dārza, tad palodzes puķu kaste var būt efektīva alternatīva.

6. Ēdiet kopā ar bērniem.

Ir vilinoši ēst vakariņas pie televizora, ”aprīt” pusdienas pie rakstāmgalda un paķert kādus našķus, ejot pa ielu. Ja pieradināsit bērnus ēst regulāras maltītes pie ēdamgalda, tas var ne tikai samazināt našķošanos, bet arī iemācīt vērtīgas socializēšanās prasmes.

5. Virtuvē izklaidējieties.

Bērni, visticamāk, kļūs par drosmīgākiem ēdājiem, ja zinās, kā ēdiens gatavots. Padariet to par jautrību, dodot viņiem pašiem savus priekšautiņus un regulāri ļaujot palīdzēt nelielos virtuves darbiņos. Kad viņi kļūst vecāki un drošāki, ļaujiet bērniem gatavot vakariņas reizi nedēļā. Ja doma par bērniem virtuvē izklausās pēc garantētas katastrofas, kāpēc gan nepieteikt viņus kādos pavāru kursos skolēnu brīvlaikā?

4. Māciet ēst lēnām.

Lēnai ēšanai jebkurā vecumā ir liela nozīme svara kontrolē. Tas ir fantastisks veids, kā parādīt bērniem, ka ir nepieciešamas aptuveni 20 minūtes, lai rastos sāta sajūta un smadzenes saprastu, ka esam paēduši. Lai arī cik ļoti mēs gribētu, lai bērni pabeigtu maltīti pāris minūšu, nevis stundu laikā, ir daudz svarīgāk, lai viņi iemācās ēst lēnām un sakošļā pārtiku kārtīgi.

3. Esiet radoši.

Visas košās augļu un dārzeņu krāsas nāk no dabīgās augu ķīmijas, kam ir veselīga ietekme uz mūsu ķermeņiem. Dažādām krāsām ir dažāda ietekme, tāpēc ir labi ēst dažādas krāsas augļus un dārzeņus katru dienu. Piedāvājiet bērniem augļus un ogas dažādās krāsās vai arī sagrieziet dārzeņus interesantās formās, lai padarītu tos jautrākus un aizraujošākus.

2. Iemāciet, kad apstāties.

Lai arī bērni piedzimst ar spēju pārtraukt ēst tad, kad jūtas paēduši, vecākiem bieži vien var būt grūtības novērtēt, vai bērni ir apēduši tiem pareizo pārtiku, kā arī pietiekamu tās daudzumu. Māciet uzklausīt savus vēderiņus un uzdot sev jautājumus, piemēram, “Vai mans vēderiņš ir pilns?” vai “Vai es jutīšos slikti, ja apēdīšu vēl tos cepumus?” Tas dos viņiem iespēju attīstīt sāta sajūtu.

1. Pats galvenais ieteikums – nekad nepadodieties!

Mūsu pētījumi liecina, ka lielākajai daļai zīdaiņu un mazu bērnu kaut kas jauns jāpamēģina septiņas līdz desmit reizes, pirms viņiem tas iegaršojas. Tāpēc nav jābaidās iepazīstināt bērnus ar jaunām un eksotiskām garšām. Laba taktika, lai panāktu, ka bērni ēd dažādus pārtikas produktus, ir pateikt viņiem, ka jaunu lietu degustācija ir zīme, ka viņi kļūst pieaugušāki. Vai arī ņemiet viņus līdzi iepirkties un ļaujiet izvēlēties jaunu, veselīgu pārtiku, lai mājās pasniegtu to kopā ar kaut ko, kas viņiem jau garšo.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas