Ar reklāmas ierobežojumiem cer mazināt alkoholismu

0 komentāri

Alkohola reklāmās vairs neredzēsim cilvēkus. Veselības ministrija cīņā ar pieaugošo alkohola patēriņu valstī ķeras pie jauniem ieročiem. Taču nozares pārstāvji ministrijas ieceri vērtē kā populistisku, kas reālus rezultātus nenesīs.

Jautrajiem, pievilcīgajiem un veiksmīgajiem cilvēkiem no alkohola reklāmām ir jāpazūd. Tā paredz veselības ministrijas izstrādātie noteikumi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Stipro dzērienu reklāmas jau ir aizliegtas, bet alus un vīnu popularizēšanai ir dažādi ierobežojumu, taču tie pēc amatpersonu domām nelīdzot. Noteikumiem jābūt stingrākiem, norāda veselības ministrijas eksperte.

Veselības ministrijas Sabiedrības veselības departamenta eksperte Alise Krūmiņa:
Ja skatāmies uz alkohola reklāmu, nu viņa ir izaicinoša, viņa ir mērķēta uz to, lai patērētu vairāk.

Ministrijas pārstāves teikto apstiprina arī pēdējo gadu statistika. Kopējais absolūtā alkohola daudzums nedaudz, bet, tomēr, gadu no gada pieaug. Apskatot alkoholisko dzērienu sortimentu novērojams, ka populārāks kļūst tieši alus, alkohols, kuru atļauts reklamēt.

Ministrijas pārstāvji jaunos noteikumus aizguvuši no Francijas pieredzes, kur jau ilgāku laiku reklāmās drīkst attēlot tikai pašu dzērienu.

Alus darītāji uzskata, ka ministrija iet nepareizo ceļu. Aldari piekrīt, ka alkoholisms ir briesmīga sērga, taču ar to viņuprāt ir jācīnās citādi. Alus ražotāja pārstāve norāda, ka reklāmai nav tik liela ietekme kā varētu šķist.

Foto: LETA

Foto: LETA

Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa:
Ja mēs paskatāmies valsts ieņēmumu dienesta statistiku, tad mēs redzam, ka populārākie dzērieni ir tie, kuriem nekādā veidā nekad televīzijā vai kādos citos medijos reklāma nav bijusi.

Ražotāji pārliecināti, ka Latvijā alus cena ir galvenais faktors dzēriena izvēlē, vēl jo vairāk trūcīgajiem jauniešiem.

Savukārt reklāmas nozares pārstāvji jaunās izmaiņas uztver kā ministrijas tēla spodrināšanu. Radošie reklāmu autori nesaredz problēmu reklamēt alkoholu arī bez aktieru piesaistes.

Foto: LETA

Foto: LETA

Latvijas reklāmas asociācijas pārstāvis Varis Lāzo:
Aizliegs izmantot cilvēkus alus reklāmā, tāpēc viņas uzreiz samazināsies.. Viņas vienkārši būs savādākas. Alus ražotājiem sava prece ir jāpārdod, tātad reklāma būs vajadzīga. Vienkārši būs citi, jauni veidi kā mēs reklamēsim.

Jaunie noteikumi paredz arī to, ka par atlaidēm un dažādām akcijām varēsim uzzināt tikai veikalā. Ārpus veikala akciju un atlaižu reklamēšana būs aizliegta.

Jaunos ierosinājumus ministrijas pārstāvji šodien nesa apstiprināšanai valdībā, taču premjere pieprasīja dažādus precizējumus, tostarp arī alkohola ražotāju viedokli. Ņemot vērā birokrātiskos procesus jaunie reklāmas noteikumi dzīve varētu tikt ieviesti ne ātrāk kā pēc gada.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas